به مناسبت روز مبارزه با تروریسم؛

۸ شهریور؛ شهادت رجایی و باهنر/دولتمردانی که تا پای جان در تحکیم آرمان های الهی ایستادند

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۶ کد : ۳۵۲۵۰ اخبار عمومی تاپ خبر
هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در تقویم کشورمان به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است. روز بزرگداشت شهادت رجایی و باهنر دو اسوه دولتمردی و دو مومن به انقلاب و اسلام و امام(ره) است که تا پای جان در تحکیم آرمان‌های الهی ایستادند.
۸ شهریور؛ شهادت رجایی و باهنر/دولتمردانی که تا پای جان در تحکیم آرمان های الهی ایستادند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، در تقویم کشورمان به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است. آمریکایی ها از همان ابتدای انقلاب، سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار دادند و از جنایت های تروریستی آنان ضد مردم جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

این گروهک با شیوه قهرآمیز و قتل سیاسی، درصدد حذف فیزیکی عناصر کارآمد و طراحان فکری نظام برآمد تا با ایجاد خلأهای جدی در ارکان حساس کشور، شرایط سقوط جمهوری اسلامی ایران را فراهم سازد. شهدای محراب، شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور، شهیدانی چون لاجوردی، قرنی و صیاد شیرازی، از جمله قربانیان تروریسم بودند که به دست منافقان به شهادت رسیدند. استکبار جهانی در برابر این فعالیت های تروریستی، نه تنها هیچ واکنشی از خود نشان نداد، بلکه از آن حمایت می کرد.

هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم با عملیات تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰ مصادف است که به شهادت دو یار دیرین انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آنها انجامید. این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد در میان سایر عملیات های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملا بی سابقه به شمار می آید.

هشتم شهریور روز بزرگداشت شهادت دو اسوه دولتمردی و دو مومن به انقلاب و اسلام و امام(ره) است که تا پای جان در تحکیم آرمان‌های الهی ایستادند.8 شهریور روز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است.

فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری 2 ماه پس از فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال 1360 صورت گرفت. از این پس ترورهای سریالی منافقین که از شهدای محراب تا مردم کوچه و بازار را در برمی‌گرفت، شروع شد. منافقین 17 هزار نفر مظلوم و بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند.

دشمنان انقلاب اسلامی با این رفتار ددمنشانه سعی در از بین بردن جمهوری اسلامی داشتند در حالی که شهیدان باهنرو رجایی با شهادتشان درخت انقلاب را آبیاری کردند. با شهادت این دو شهید بزرگوار هفته ای به نام دولت نامگذاری شد.


نظر شما :