اخذ مجوز ۱۳ تیم استارتاپی استان مرکزی از شورای پذیرش مرکز منش جهاددانشگاهی استان

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۱ کد : ۳۵۲۶۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
دبیر مرکز منش جهاد دانشگاهی استان مرکزی از اخذ مجوز ۱۳ تیم استارتاپی در استان از شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری این مرکز خبر داد.
اخذ مجوز ۱۳ تیم استارتاپی استان مرکزی از شورای پذیرش مرکز منش جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهره نعمتی دبیر مرکز منش جهاد دانشگاهی استان مرکزی در جریان برگزاری رویداد newsday که با حضور دکتر علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان و تعدادی از استارتاپ های فعال در مرکز منش برگزار شد، گفت: این مرکز از بهمن‌ماه سال گذشته و با همکاری اداره کل ورزش‌ و جوانان استان شروع بکار کرده ‌است. افراد می‌توانند از سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی، ایده های خود را ارائه دهند و با طی کردن فرآیندهای مرکز، وارد بازار کسب و کار شوند.

وی  افزود: آموزش افراد در این مرکز طی سه مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول یعنی ترویج، کسانی که علاقمند به راه‌اندازی کسب و کار خود هستند می‌توانند با ارائه ایده یا حتی بدون داشتن ایده در این مرکز رشد کرده و مورد آموزش قرار بگیرند. آموزش‌ها و حمایت‌های این مرکز در سه دوره ترویج، نوآوری و شتاب‌دهی در اختیار شاگردان قرار می‌گیرد.

نعمتی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته ۳۰ ایده خام به صورت تیمی یا شخصی معرفی شدند. در ابتدا متقاضیان در رویدادها و برنامه‌های انگیزشی مرکز شرکت کردند و یک مرحله آموزش‌های مرکز را پشت سر گذاشتند. سپس نشست با آنها برگزار شد و ایده این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در مرحله نوآوری افراد با مشاورین تخصصی هر طرح با هر گرایشی مشورت می‌کنند و در این مرحله حدود ۵۰ نفر ساعت مشاوره تخصصی داشته‌ایم. پس از هر مرحله هر تیم زیر نظر شورای پذیرش قرار گرفته و تایید یا رد می‌شوند. اعضای شورای پذیرش متخصصانی هستند که در این حوزه ها فعالیت کرده اند.

دبیر مرکز منش جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: در حال حاضر مشغول شناسایی مسوولین و سرمایه‌گذارانی هستیم که از این افراد و ایده‌های آنها حمایت کنند. خوشبختانه از ۳۰ تیم ذکر شده، ۱۳ تیم موفق ‌به دریافت مجوز شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری مرکز منش شده‌اند.

نعمتی بیان کرد: در حال حاضر مرکز منش در حال فعالیت در سه حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و صنایع خلاق فرهنگی است. افراد همه روزه می‌توانند از طریق سایت ثبت‌نام کنند و ایده خود را ارائه دهند و از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: خوشبختانه امروز در مراحل پایانی فاز شتابدهی قرار گرفته‌ایم و حمایت های اداره‌کل ورزش جوانان و جهاددانشگاهی کمک بزرگی به این مرکز بوده ‌است.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی هدف این مرکز این است که جوانان جسارت مطرح کردن ایده‌های خود را پیدا کنند و برای ورود به بازار کسب و کار، دانش لازم را کسب کنند.

شایان ذکر است؛ در این نشست طرح‌های دیتابیس، پمپ پریستالتیک، پوشش اسلامی‌ایرانی، ماسک ویژه ناشنوایان، بسته‌بندی محصولات ‌کشاورزی، تقویت هوش در بستر رباتیک، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال در صنعت طیور و قرینه‌سازی طرح‌های میناکاری توضیح داده‌ شد و مورد بررسی قرار گرفت.


نظر شما :