رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

یافتن حلقه گمشده ایده و کسب و کار در مرکز منش/استعدادهای جوانان ایده پرداز مغفول مانده است

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۱ کد : ۳۵۲۷۳ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی هدف از راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی را یافتن حلقه گمشده ایده‌ها و کسب و کارها دانست و بیان کرد: امید است با ارتقای این مجموعه بتوانیم فردی متخصص یا تیمی متخصص را در راستای تحقق اهداف نظام و رشد آن به جامعه تحویل دهیم.
یافتن حلقه گمشده ایده و کسب و کار در مرکز منش/استعدادهای جوانان ایده پرداز مغفول مانده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در جریان برگزاری رویداد «news day » که با حضور تعدادی از استارتاپ‌های فعال در مرکز منش این نهاد در اراک برگزار شد، هدف از راه اندازی  مرکز نوآوری و شتابدهی را یافتن حلقه گمشده ایده‌ها و کسب و کارها دانست و بیان کرد: امید است با ارتقای این مجموعه بتوانیم فردی متخصص یا تیمی متخصص را در راستای تحقق اهداف نظام و رشد آن به جامعه تحویل دهیم.

وی اظهار کرد: این مرکز دارای ساختاری‌ است که جوانان و افراد فاقد تحصیلات کافی، امکانات و پیشینه‌ کاری بتوانند استعداد خود را بروز داده و رشد کنند. در واقع این امر متأسفانه در کشور تاکنون مغفول مانده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

غفاری‌زاده اضافه کرد: این مرکز ۶ ماه است که شروع به‌ کار کرده و نیاز به حمایت دارد، به همین دلیل جلساتی جهت آشنایی و نشان ‌دادن هدف‌ها با مسئولان استانی برگزار شده ‌و نیاز است مسئولان اجرایی و سیاست‌گذاران استانی از این مجموعه حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشند.

وی یکی از تفاوت‌های بارز کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برشمرد و ادامه داد: کشورهای مالزی، سنگاپور، کره و... در ۲۰ تا ۳۰ سال‌ گذشته از نظر میزان توسعه از کشور ما پایین‌تر بودند، اما امروزه به‌ دلیل توجه ‌به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در سطوح بالای پیشرفت قرار دارند.

غفاری‌زاده افزود: هدف از فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جوانان(منش) از بین بردن ترس جوانان از ایده‌پردازی است و در این مرکز امکاناتی را برای آنان فراهم می کنیم تا ایده‌های خود را ارائه و رشد داده و در نهایت به محصول برسند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در حال ‌حاضر پیشرفت دنیا بر پایه فناوری و علم استوار است، در واقع مدتهاست که مبنای پیشرفت کشورها نفت و گاز نیست، لذا لازم ‌است به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین توجه شود تا جامعه به سمت پیشرفت حرکت ‌کند.

عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل کارگاه‌های فناوری برای قشر خاصی از نخبگان در استان و کشور، از طرح منش به عنوان فضایی برای ایده‌پردازی و اجرای ایده‌های جدید یاد کرد و گفت: ۱۳طرحی که به مرحله اجرایی سازی در مجموعه منش رسیده‌اند، نیازمند حمایت‌های مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از مدیران استان در جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و حوزه‌های دیگر قول حمایت به این افراد و طرح‌ها داده‌اند. اگر طرح قابل اجرا با خروجی مناسب ارائه می‌شود مسئولان و افراد تاثیرگذار و تصمیم‌ساز در استان باید از آن مطلع باشند تا طرح اجرایی شود.

حقدادی با اشاره به تربیت جوانان مستعد و توانمند در کشور، وجود ۱۳ طرح را نشان از توانایی جوانان این مرز و بوم دانست و اضافه کرد: تا امروز بیش از ۲۵۰۰ نفر دوره در حوزه آموزش افراد برگزار شده تا در دو حوزه اجرایی کردن ایده‌های خود و راهنمایی دیگران مثمرثمر باشند.

وی تصریح کرد: از اقدامات انجام شده توسط اداره ‌کل ورزش و جوانان حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا برای جوانان است. این سازمان خوداشتغالی را با حمایت صندوق کارآفرینی تحقق بخشید و امید است بتوانیم حداقل بضاعت خود را برای حمایت از طرح های این افراد بکار بگیریم تا طرح‌ها عملیاتی شوند.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به اینکه تحقق حمایت از طرح‌های استارتاپی از سوی استان مورد توجه وزارتخانه قرار گرفته است، ادامه داد: لازم است منابع و اعتبارات دولتی در سازمان‌ها در اختیار طرح های استارتاپی قرار گیرد و مبلغی جهت حمایت و عملی شدن این ایده‌ها اختصاص داده شود که در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

منبع: ایکنا مرکزی


نظر شما :