راه اندازی کلینیک غدد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۲ کد : ۳۵۳۲ معاونت پژوهشی تاپ خبر
کلینیک غدد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی راه اندازی شد.
راه اندازی کلینیک غدد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت و گو با روابط عمومی ضمن اعلام راه اندازی کلینیک غدد عنوان کرد: غدد جنسی در زنان تخمدان‌ها و در مردان بیضه‌ها هستند که هورمون‌های زنانه و مردانه را در هر دو جنس ترشح می‌کنند و عامل بروز صفات ثانویه جنسی، بلوغ و باروری هستند. 

وی افزود: از بیماری‌های شایع این غدد کمبود هورمون‌های جنسی ثانویه است که به کاهش عملکرد آن‌ها می انجامد و افزایش ترشح هورمون‌های جنسی مردانه در زنان که با علائم اختلالات قاعدگی و بروز موهای زائد یا طاسی به فرم مردانه و آکنه‌های مقاوم به درمان همراه است.  

غفاری زاده گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در راستای توسعه خدمات درمانی خود، کلینیک غدد را با حضور پزشکان فوق تخصص در این رشته از نیمه دوم سال 97 در این مرکز راه اندازی و فعال کرده است. این کلینیک روزهای یکشنبه به مراجعان خدمات ارائه و پس از اخذ شرح‌حال مناسب، معاینه بالینی و انجام آزمایش‌های لازم، تشخیص مربوط به بیماری‌های فوق انجام شده و درمان لازم صورت می گیرد.


نظر شما :