رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

راه اندازی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بخش تعاون در استان مرکزی

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۳۵۳۶۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهارکرد: همکاری در راه اندازی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بخش تعاون در استان از جمله مواردی است که باید با نگاهی ویژه به آن پرداخته شود.
راه اندازی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بخش تعاون در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست مشترک با دبیر اتاق تعاون استان که در راستای انعقاد این تفاهم نامه فی مابین برگزار شد، اظهار کرد: همکاری در زمینه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و همچنین استفاده از امکانات فیزیکی، فضاهای اداری و آموزشی طرفین در سطح استان از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تهیه و ارسال اطلاعات مورد نیاز، استفاده از نظرات کارشناسی جهاد در تدوین و اجرای برنامه های مختلف، ارسال عناوین تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به جهاددانشگاهی، بررسی و اعلام نتیجه در خصوص طرح ها و پروژه های آموزشی و پژوهشی، همکاری در برگزاری کارگاه ها، همایش ها و هم اندیشی های مشترک، ارائه خدمات از قبیل امکانات آموزشی و ... مورد نیاز جهاد در صورت لزوم، ارسال بخشنامه به قسمت های ذیربط جهت اجرای تفاهم نامه، تهیه و ارسال اطلاعات مورد نیاز تعاونی های استان مرکزی، از جمله تعهداتی است که اتاق تعاون باید در قالب این تفاهم نامه به انجام برساند.

غفاری زاده اظهارکرد: با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه که شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شود، فعالیت می کنند، لذا همکاری در راه اندازی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان بخش تعاون در استان از جمله مواردی است که باید با نگاهی ویژه به آن پرداخته شود.

وی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزود: با توجه به اینکه این طرح در جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است و تعدادی از پیشران ها دارای شرکت های تعاونی هستند به همین منظور جهاددانشگاهی تعدادی از پیشران ها را که در حال راه اندازی شرکت های تعاونی هستند به اتاق تعاون معرفی خواهد کرد که امید است اتاق تعاون همکاری های لازم را با آنها بعمل آورد.

احمد زمانی دبیر اتاق تعاون استان مرکزی نیز در ادامه، گفت: از گذشته آموزش بخش تعاون برعهده اتاق تعاون بوده و بر اساس قانون، مسئولیت تصدی‌گری بخش تعاون برعهده اتاق قرار دارد که در همین راستا تصمیم به تخصصی‌تر شدن آموزش‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی و دیگر نهادهای فعال در این حوزه گرفته شد.

وی افزود: همکاری با جهاددانشگاهی بر این اساس است که بتوان با آموزش های تخصصی و قانونمند متقاضیان فعالیت در عرصه تعاون را قبل از ورود به حوزه تعاون آموزش داد و شرکت کنندگان بتوانند گواهینامه معتبر نیز دریافت کنند.

دبیر اتاق تعاون استان مرکزی تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با جهاددانشگاهی استان به مدت یک سال و نیم به امضا رسید و امیدواریم ارائه آموزش های فنی و تخصصی به این قشر با اینگونه اقدامات تداوم داشته باشد. البته تفاهم نامه امکان تمدید نیز دارد.

گفتنی است؛ دبیر اتاق تعاون استان مرکزی در پایان این نشست از ظرفیت های درمانی مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید به عمل آورد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :