مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی :

روحیه جهادی تنها راه پیشرفت کشور می باشد

۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۵ کد : ۳۷۱۱ اخبار عمومی تاپ خبر
مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: کشور ما برای پیشرفت نیاز به روحیه جهادی دارد و تغییر و تحول در ساختارها و توجه مضاعف به منابع مادی‌ و انسانی ما را به سر منزل مقصود می‌رساند.
روحیه جهادی تنها راه پیشرفت کشور می باشد

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در روز چهارشنبه 14 آذر ماه آئین تجلیل و تکریم سید‌جعفر نظام‌دوست، رئیس سابق و معارفه مسعود شهرجردی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید.

به نقل از ایکنا استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی که با حضور احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهاددانشگاهی در سالن اجتماعات جهاد‌دانشگاهی استان برگزار شد گفت: کشور ما برای پیشرفت نیاز به روحیه جهادی دارد و تغییر و تحول در ساختارها و توجه مضاعف به منابع مادی‌ و انسانی ما را به سر منزل مقصود می‌رساند.
وی اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی از جمله نهادهایی است که در بخش کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی موفق عمل کرده است. گاه فعالیت‌ها به دلیل برخی مقررات دست و پا گیر عقب می‌ماند که جهاد‌دانشگاهی در این زمان وارد عرصه شده و خدمت و فعالیت بر زمین مانده را عهده‌دار می‌شود.
ایمانی‌مقدم بیان کرد: آذرماه دانشگاه است، روز دانشجو و وحدت حوزه و دانشگاه مناسبت‌های خوبی است که می‌توان در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد، در آستانه ۴۰اُمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، به نظر بنده مناسبت‌ها با هم پیوند خورده است.
وی تأکید کرد: خیزشی که در جنبش دانشجویی علیه استعمار و امریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد، بیداری و خیزش در دانشگاه‌ها می‌تواند تحولات عظیمی را ایجاد کند. مسیری که استعمار بعد از کودتای ۲۸ مرداد ترسیم کرده بود سلطه بیش از پیش بر منابع ایران بود، دانشجویان در سال ۳۳ در اعتراض به ورود نیکسون تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.
حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم ادامه داد: ایران هرجا خواست استقلال داشته باشد تحریم شد، پس از انقلاب دشمنان اندیشه سکولار را به عنوان روح دانشگاه معرفی کرده و لازمه پیشرفت را جدایی از دین و معنویت دانستند. آنها دین و دینداری را منافی علم می‌دانستند، اتفاقی که در ۲۷ آذر افتاد رویکرد جدیدی در کشور ایجاد کرد و با وحدت حوزه و دانشگاه علم و دین همسو شد.
این مقام مسئول گفت: از اول انقلاب تا کنون ۸ سال جنگ، ۱۷هزار شهید ترور، تجزیه‌طلبی‌ها، کودتای نوژه، حزب توده و قطع صادرات نفت ایران بر نظام تحمیل شد. روحیه جهادی را باید حفظ کنیم هرجا روحیه جهاد را حفظ کردیم موفق بودیم و هر جا محافظه‌کار بوده و عافیت‌طلب موفق عمل نکردیم یا موفقیت‌ها کمرنگ بوده است. برای پیشرفت نیاز به روحیه انقلابی و جهادی همراه با معنویت و عقلانیت داریم.


نظر شما :