۸ آبان؛ روز نوجوان و بسیج دانش آموزی

روایت امام خمینی(ره) از شهید فهمیده؛ رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ است

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۵ کد : ۳۷۲۸۰ اخبار عمومی تاپ خبر
هشتم آبان ماه ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی ۱۳ ساله به مرتبه بزرگ شهادت رسید و به مناسب این اتفاق عظیم سالروز شهادت ایشان را روز نوجوان و همچنین روز بسیج دانش‌آموزی نامیده اند.
روایت امام خمینی(ره) از شهید فهمیده؛ رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ هشتم آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامیده شده است. در این روز محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی ۱۳ ساله به مرتبه بزرگ شهادت رسیده است و به مناسب این اتفاق عظیم سالروز شهادت ایشان را روز نوجوان و همچنین روز بسیج دانش‌آموزی نامیده است.

هر ساله در ۸ آبان ماه از این نوجوان سیزده ساله درس عبرت و جوانمردی و شجاعت می‌آموزند. به راستی یک نوجوان سیزده ساله چگونه آن همه شجاعت به خرج می‌دهد! شهید محمدحسین فهمیده در سال۱۳۴۶ شمسی در شهر قم متولد شد خانواده محمدحسین فهمیده مذهبی و متدین بوده‌اند.

داستان شهادت محمدحسین فهمیده

محمدحسین فهمیده در زمان اوج جنگ حتی با وجود مخالفت بقیه به جبهه رفت و کمک زیادی به میهن و کشور عزیز خود کرد. این نوجوان ۱۳ ساله در جبهه‌های نور علیه ظلمت نگذشته بود که با بستن نارنجک به کمر خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و باعث انهدام تانک دشمن شد خود نیز به شهادت رسید. شهید فهمیده با این عمل شجاعانه، حماسه آفرید و نام خودش را جاودانه کرد.

ماجرا از این قرار بود که محمدحسین فهمیده و دوستش محمدرضا در یک سنگر قرار داشتند که طی هجوم عراقی‌ها، محاصره شده بودند. محمدرضا دوست محمدحسین فهمیده زخمی شد و حسین فهمیده با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط رساند و خودش به سنگر بازگشت و مشاهده کرد که پنج تانک عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل آن‌ها هستند که محمد حسین به خودش نارنج بست و زیر تانک رفت. کاری که کمتر کسی می‌توانست انجام دهد.

حضرت امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»


نظر شما :