نتایج جدید تحقیقات ایسپا نشان می‌دهد؛

موافقت ۷۵ درصدی شهروندان با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا

۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۴ کد : ۳۷۵۶۱ اخبار عمومی تاپ خبر
نتایج جدید تحقیقات مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) نشان می‌دهد ۷۵.۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال کشور موافق اجباری شدن تزریق واکسن کرونا هستند.
موافقت ۷۵ درصدی شهروندان با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، نتایج تازه ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) که در سطح ملی(شهر و روستا) در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ انجام شده نشان می‌دهد که ۷۵.۱ درصد بیان کردند موافق اجباری شدن تزریق واکسن کرونا هستند. در مقابل ۲۱.۶ درصد با اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای همه مخالف هستند. ۳.۳ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی ۷۶.۹ درصد زنان با اجباری شدن واکسن موافق هستند. این عدد برای مردان ۷۳.۳ درصد است.

همچنین  ۷۲.۴ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۷۲.۴ افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۸۳ درصد افراد بالای ۵۰ سال موافق اجباری شدن تزریق واکسن کرونا هستند.

۷۳.۳ درصد از افراد ساکن در مراکز استان‌ها، ۷۵.۲ درصد از افراد ساکن در شهرهای کوچکتر و ۷۷.۳ درصد از افراد ساکن در روستاها با اجباری شدن تزریق واکسن موافق هستند.

از دیگر نتایج می‌توان به این موضوع اشاره کرد که  ۸۱.۴ درصد از افراد با تحصیلات زیردیپلم، ۷۴.۲ درصد از افراد دارای مدرک دیپلم و ۷۰.۲ درصد از افراد با تحصیلات دانشگاهی موافق اجباری شدن تزریق واکسن هستند.

گفتنی است، نظرسنجی در سطح ملی(شهر و روستا) در تاریخ ۹ تا ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۶۱۲ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.


نظر شما :