در راستای طرح ملی مشاغل خانگی صورت گرفت؛

نشست همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و دانشکده فنی و حرفه ای اطهر اراک

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۶ کد : ۳۷۸۸۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نشست مشترک مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی با رئیس، معاونین و اعضای هیات علمی دانشکده فنی و حرفه ای دختران اطهر به منظور همکاری مشترک فی ما بین و با توجه به وجود رشته های طراحی دوخت، مد و لباس، گرافیک، برنامه نویسی کامپیوتر، و ... در این دانشکده برگزار شد.
نشست همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و دانشکده فنی و حرفه ای اطهر اراک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست مشترک ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: هدف از اجرای این طرح، شناسایی صاحبان مشاغل خانگی و در ادامه برنامه ریزی دقیق و اصولی به منظور توانمندسازی افراد خلاق در گرایش های مختلف و اتصال آنان به بازار هدف می باشد.

وی تصریح کرد: راه اندازی کسب و کارهای خانگی زمینه های ایجاد خوداشتغالی و همچنین کارآفرینی، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده ها و استفاده از ظرفیت های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار را بدنبال خواهد داشت.

غنی پور در ادامه با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در برگزاری وبینارها و کارگاه های آموزشی برای متقاضیان این طرح پیشگام می باشد؛ اظهارکرد: ارائه آموزش های تخصصی برای متقاضیان این طرح از جمله مباحثی است که در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون بیش از 20 کارگاه و وبینار برگزار شده است.

این مقام مسوول در پایان به ایجاد شبکه های اجتماعی در راستای همسو نمودن و دسته بندی محصولات پس از تولید، اشاره کرد و افزود: اتصال به بازار هدف و برند سازی محصولات، از ویژگی های بارز این طرح می باشد که افزایش درآمد فرد و ایجاد ثروت ملی را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

 


نظر شما :