امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان مرکزی و شرکت فناور نانو پژوهش مرکزی

۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۳۸۶۹۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
تفاهم نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی استان مرکزی و شرکت فناور نانو پژوهش مرکزی در راستای تولید کودهای مورد نیاز جهت استفاده کشاورزان و به خصوص باغداران انار با توجه به فعالیت مرکز خدمات تخصصی انار در ساوه به امضای طرفین رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان مرکزی و شرکت فناور نانو پژوهش مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست، اظهارکرد: در مرکز خدمات تخصصی انار، مسائل انار به صورت زنجیره ای و از تولید تا عرضه پیگیری خواهد شد و جهاددانشگاهی در این مرکز دنبال حل مشکلاتی همچون سفیدشدگی انار، کرم گلوگاه انار و سرمازدگی باغات که سالیانه خسارت زیادی به باغداران وارد می کنند، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این مرکز در زمینه های تخصصی مشاوره ای، آموزشی، خدمات تجاری و دانش بنیان خواهد بود، افزود: بهره برداران اصلی محصولات تولیدی مرکز، باغداران انار هستند که با توجه به انحصاری بودن محصولات تولیدی و همچنین کاربردی بودن در راستای کاهش ضایعات انار و افزایش کیفیت تولیدات، پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از باغداران منطقه از محصولات تولید شده استقبال نمایند.

دکتر حمیدرضا دری مدیر عامل شرکت فناور نانو پژوهش مرکزی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های قابل توجه جهاد دانشگاهی در عرصه های علمی و پژوهشی، از همکاری مشترک با این نهاد استقبال کرد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در راستای تولید کودهای مورد نیاز جهت استفاده کشاورزان و به خصوص باغداران انار با توجه به فعالیت مرکز خدمات تخصصی انار در ساوه به امضای طرفین رسید.

کلید واژه ها: انار مرکز باغداران توجه تولید محصولات


نظر شما :