حضرت عیسی مسیح(ع)؛ پیام آور صلح و مهرورزی

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۸ کد : ۳۹۴۱۵ اخبار عمومی تاپ خبر
بیست و پنجم دسامبر سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) پیام آور صلح و پیامبر رهایی‌بخش انسان از عبودیت خویشتن است.
حضرت عیسی مسیح(ع)؛ پیام آور صلح و مهرورزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ بیست و پنجم دسامبر سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) پیام آور صلح و پیامبر رهایی‌بخش انسان از عبودیت خویشتن است. میلاد آن حضرت می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی در عرصه روابط انسانی و بازگرداندن کرامت و شرافت انسانی به بشریت باشد.

ادیان برای سعادت انسان و خروج آنان از ظلم به روشنایی و نور برانگیخته شده اند. در واقع رسالت و اهداف پیامبران و نقش تبلیغی آنان برای هدایت مردم و جلوگیری از لغزیدن به گمراهی و جهل و فساد بوده است. بنابراین رسالت ادیان آسمانی خدمت به بشریت است که باید آن را درک و ارتقاء داد تا زندگی شرافتمندانه و به دور از تعصب و دشمنی برقرار شود زیرا رسالت ۲ پیامبر بزرگ اسلام و مسیحیت، گسترش رحمت و دوستی و هدایت به سوی خیر و صلاح است.
 
حضرت عیسی(ع) از نگاه قرآن کریم

در قرآن مجید بیش از ۳۵ بار لفظ عیسی(ع) نام برده شده و خداوند چندین بار با لقب هایی چون مسیح، روح الله، کلمه الله و قول الحق، شخصیتی متعالی از حضرت عیسی(ع) را برای پیروان حق ترسیم کرده است. همچنین به اساسی ترین وقایع زندگی این پیامبر بزرگ می‌پردازد و کمک می کند تا پیروان حقیقت، شناخت خود را از شـخصیت این رسول الهی کامل تر کنند، محمد عطاء‌الرحیم اسلام‌شناس معاصر در کتاب خود به‌ نام‌ عیسی در قـرآن به نقش این کتاب آسمانی در معرفی جایگاه حضرت عیسی(ع) اشاره می‌کند.

قرآن، حضرت مریم(س) را به عنوان یک شخصیت برجسته و بهترین زنان عصر خود معرفی می‌کند و در آیات ۴۲ و ۴۳ سوره آل عمران با اشاره به برخی فضایل حضرت مریم(س) آمده است: «و [به یاد آورید] هنگامی را که فرشتگان گفتند: ای مریم! خدا تو را برگزیده و پاک ساخته؛ و بر تمام زنان جهان، برتری بخشیده است.» و «ای مریم! [به شکرانه این نعمت] برای پروردگار خود، خضوع کن و سجده به جا آور؛ و با رکوع کنندگان، رکوع کن».

گسترش عدالت در میان جوامع با اتحاد و همدلی مسلمانان و مسیحیان

مسلمان و مسیحیان باید مبانی مشترکی را که میان این ۲ دین بزرگ وجود دارد، پیدا کنند و با تکیه بر آنها به رویارویی با کفر بپردازند و  گره بسیاری از مشکلات را در جوامع بشری باز کنند. از آنجایی که مسلمانان حضرت عیسی(ع) را منجی و  نخستین یار و همراه حضرت مهدی(عج) می دانند و از طرف دیگر حضرت مریم(س) یک مبنای مشترک و بزرگ میان اسلام و مسیحیت به شمار می رود، زمینه هایی که اتحاد و وحدت هر چه بیشتر این جوامع را فراهم می آورند.

اسلام و مسیحیت دو رسالت دینی آسمانی به شمار می روند. این دو دین پیام آور عشق، همزیستی، صلح و محبت هستند و از آنجایی که یکی از مهم ترین رسالت های پیامبران دفاع از حقوق مظلوم بوده است، امروزه مسلمانان و مسیحیان باید نسبت به رفع ظلم و ستم و رویاوریی با استکبار و استعمار جهانی بر اساس تعالیم دینی اقدام کنند تا ملت های مظلوم و ستمدیده فلسطین، یمن، بحرین و ... از این بحران ها رهایی یایند.

همچنین چون رسالت انبیاء، اصلاح انسان و تحقق سعادت در دنیا و آخرت و رساندن انسان به کمال و تکامل خود و دیگران است، باید همه ادیان به اصل گفت و گو و محبت و همزیستی مشترک و مسالمت آمیز توجه کنند و با بازگشت به تعالیم انبیاء و فرستادگان به ویژه پیروان پیامبر اسلام(ص) و حضرت عیسی بن مریم، صلح و دوستی و عدالت را میان جوامع خود گسترش دهند.


نظر شما :