در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و جهاددانشگاهی شهید بهشتی

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۴ کد : ۳۹۹۵۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی که در بوستان گفت و گو تهران برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی استان مرکزی و جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و جهاددانشگاهی شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، گفت: بر اساس این تفاهم نامه با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و بخش های اقتصادی استان همچون اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره صمت شهرستان محلات، محیط زیست استان مرکزی و ... دو اقدام اساسی در راستای استفاده مفید از ضایعات و باطله ها و نخاله های معادن سنگ محلات صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات شهرستان محلات که یکی از قطب های معدن کشور است، مسائل زیست محیطی است که در نتیجه فعالیت معادن در این شهرستان اتفاق افتاده و یکی از این معضلات دپوی عظیم ضایعات و نخاله های معادن و سنگبری ها در چند نقطه از این شهرستان است که هم آلودگی زیست محیطی را رقم زده و هم منظر نامناسبی را برای این شهرستان توریستی ایجاد کرده است.

غفاری زاده افزود: بر این اساس، یکی از دو اقدام یاد شده در قالب این تفاهم نامه استفاده از این نخاله ها در تولید برخی محصولات و ایجاد ارزش افزوده از این طریق است.

وی با اشاره به بازدید نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در خصوص کمک به عملیاتی شدن این اقدام قول مساعد داد تا هرگونه مشکلی که در مسیر اجرایی شدن تفاهم نامه است برطرف شود.

غفاری زاده گفت: در صورت اجرایی شدن این مهم، بر اساس کار آزمایشگاهی انجام شده در این رابطه می توان ۱۰ محصول را از این باطله ها تولید کرد که در بخش هایی همچون صنعت ساختمان، صنایع و حتی خوراک طیور کاربرد دارند و از این طریق برای شهرستان و استان ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مراحل اولیه و آزمایشگاهی این تفاهم نامه پیش از انعقاد این تفاهم نامه طی شده است، افزود: پس از تولید نمونه های آزمایشگاهی، کار کارگاهی انجام می شود و در نهایت به تولید محصول خواهیم رسید.

غفاری زاده دومین دستاورد این تفاهم نامه را رفع معضلات زیست محیطی ناشی از دپوی این ضایعات صنعتی در شهرستان عنوان کرد.

این مقام مسوول با اشاره به بازدید دکتر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس از این نمایشگاه اظهارکرد: با توجه به عضویت وی در کمیسیون صنایع، دستاوردهای صنعتی جهاددانشگاهی بسیار مورد توجه وی قرار گرفت.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :