امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۴ کد : ۴۰۶۰۲ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک این نهاد با پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات خبر داد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی و پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی به موضوع این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: همکاری در عرصه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب و کارهای تخصصی، اشتغال و کارآفرینی و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی طرفین، موضوع این تفاهم نامه است.

وی در ادامه به تعهدات جهاددانشگاهی در عرصه پژوهشی اشاره کرد و افزود: همکاری در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه جامع جهاددانشگاهی(آلاینده‌های محیط زیستی، انواع آنالیز خاک، آنالیز آب آشامیدنی، آنالیز آب و خاک کشاورزی)، همکاری در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی، کمک و مشارکت در راه‌اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف پژوهشی گل و گیاهان زینتی از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهشی است.

غفاری زاده همچنین به تعهدات جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: کمک به تهیه و انتشار اخبار مربوط به دستاوردها و فعالیت‌های پژوهشکده و اعضای آن از طریق رسانه‌های خبری در اختیار جهاد به ویژه خبرگزاری ایسنا و ایکنا و تدوین نشریه تخصصی و گزارش عملکرد، امکان بهره مندی از امکانات جهاددانشگاهی در زمینه چاپ تدوین و تالیف کتب مقالات، اسناد و مدارک علمی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی، همکاری در زمینه خدمات افکارسنجی و نظرسنجی با استفاده از ظرفیت مرکز افکارسنجی(ایسپا) از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی است.

ویه به تعهد جهاد دانشگاهی در عرصه توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مشارکت و همکاری در حمایت و توسعه کارآفرینی و اشتغال به مشاغل خانگی خرد، کوچک و نوآوری اجتماعی، فردی، سازمانی و تکنولوژیکی، تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های توانمندسازی و دوره‌های آموزشی عمومی مدیریتی تخصصی و تخصصی پیشرفته، کارآفرینی کسب و کار و مشاغل خرد، کوچک و خانگی و کمک به تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی از تعهدات جهاددانشگاهی در عرصه توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی بوده و همکاری در اجرا و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز پژوهشکده با استفاده از امکانات یادگیری الکترونیکی از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی در عرصه آموزشی است.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی به تعهدات پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری اشاره کرد و افزود: همکاری در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مشترک، مشارکت در تامین هزینه‌های آموزش و توانمندسازی افراد در حوزه دوره‌های مهارتی، تخصصی و اشتغال، اطلاع رسانی و معرفی امکانات خدمات و فعالیت‌های جهاد به جامعه هدف، به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی جهاددانشگاهی در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، همکاری در جهت استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل‌های تحقیقاتی طرفین اعم از آزمایشگاه ها، زیرساخت‌ها، کتابخانه‌ها و ... ، به اشتراک‌گذاری اطلاعات، انتشارات علمی و سایر ابزارهای آموزشی و پژوهشی از جمله تعهدات پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات است.

وی به مدت تفاهم‌نامه نیز اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت دو سال معتبر بوده و قابل تمدید خواهد بود.

این مقام مسوول در پایان به روش اجرایی این تفاهم‌نامه نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای عملی هر یک از بندهای این تفاهم‌نامه مسوول اجرایی تفاهم‌نامه از سوی طرفین تعیین و کمیته‌ای با حضور رییس جهاددانشگاهی و رییس پژوهشکده و نمایندگان حقوقی دو طرف تشکیل می‌شود. صورتجلسه تمامی توافقات حاصله در جلسات کارگروه‌های مشترک تنظیم و پس از تایید توسط مقامات ذی‌صلاح طرفین اجرایی می‌شود.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: جهاد جهاد دانشگاهی تعهدات جهاد دانشگاهی همکاری


نظر شما :