پرداخت ۱۵ میلیاد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی اراک

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۳ کد : ۴۱۰۵۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌ دستی شهرستان اراک پرداخت شده است.
پرداخت ۱۵ میلیاد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی اراک

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدعلی آقازیارتی ربیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اراک در این باره، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 15 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 74 هنرمند صنایع‌ دستی در این شهرستان پرداخت شد.

وی افزود: 91 نفر از طریق سامانه رصد، متقاضی تسهیلات خانگی در شهرستان اراک بودند که از این تعداد 74 نفر آنان واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

آقازیارتی در ادامه بیان کرد: بیشترین سهم تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان اراک، نصیب هنرمندان صنایع دستی شده و این موضوع بیانگر لزوم اهمیت حمایت این قشر و تأثیر بر ایجاد اشتغال مؤثر و پایدار است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان اراک، افزود: به دلیل پرداخت به موقع تسهیلات مشاغل خانگی، سهمیه جذب این تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی افزایش خواهد یافت.

این مقام مسوول در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات 2 سال گذشته ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی نمایشگاه‌ها از یک سو و لزوم حمایت از هنرمندان شاغل در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی از سوی دیگر و همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایلنا


نظر شما :