اشتغالزایی ۹۵۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۵ کد : ۴۱۱۳۸ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
از زمان آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی، تاکنون ۹۵۰ نفر اشتغالزایی در راستای این طرح ملی در استان انجام شده است.
اشتغالزایی ۹۵۰ متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهره نعمتی مسوول پیگیری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی با اعلام این خبر، اظهارکرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌ بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌ بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌ های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

نقش کسب و کارهای کوچک در اقتصاد خانواده و کاهش بیکاری

نعمتی با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک و متوسط در واقع موتور محرکه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌ شود، افزود: این بخش به طور حتم نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها و کاهش بیکاری در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار نفر است که بیش از این تعداد در این طرح ملی ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: تاکنون 950 نفر اشتغالزایی در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان انجام شده است.

این مقام مسوول بیشترین متقاضیان این طرح ملی را در رشته های فرش، خیاطی و گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: متقاضیان این رشته ها نسبت به سایر رشته ها در سطح استان از آمار بالایی برخوردار هستند.

به گفته وی؛ تاکنون بیش از 2000 نفر از متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی مورد استعدادسنجی قرار گرفته اند.

نعمتی ادامه داد: با توجه به اینکه در فاز پایانی کار قرار داریم و مسئله اتصال به بازار و فروش مهم ترین دغدغه های پیشرانان و متقاضیان می باشد مشکلات عدیده ای وجود دارد که موفقیت در این فاز نیاز به یک عزم عمومی در استان و کشور دارد.

زمینه صادرات تولیدکنندگان توسط دولت فراهم شود

مسوول پیگیری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در پایان هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی متقاضیان در گرایش های مختلف شغلی عنوان کرد و افزود: موفقیت این طرح زمانی اتفاق می افتد که زمینه حمایت دولت از تولیدکنندگان به منظور صادرات و فروش محصول در برخی مشاغل فراهم شود.

 


نظر شما :