رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی ؛

خواستار مشارکت دانشگاههای استان در برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظره شد

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۹ کد : ۴۱۳۳ اخبار عمومی تاپ خبر
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی،خواستار مشارکت دانشگاه های استان در برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظره شد.
خواستار مشارکت دانشگاههای استان در برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظره شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، روز شنبه 1 دی ماه 97  نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی که با حضور  سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاههای استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، مسعود شهرجردی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی در خصوص برگزاری هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی ایران با بیان اینکه مسابقات مناظره در جهان براساس استانداردهای مناسبی در حال برگزاری است، برگزاری مسابقات قهرمانی دانشگاه های جهان، قهرمانی پارلمانی امریکا، بریتانیا، قهرمانی مدارس جهان، قهرمانی آسیا و ... را بخشی از مسابقات مناظره در حال برگزاری در جهان دانست که در این راستا دانشگاه های استرالیا، انگاستان، امریکا، کانادا، ایرلند، نیوزلند و ... بیشترین قهرمانی را داشته اند.

وی رشد و شکوفایی فرهنگ گفت و گو، تقویت روحیه حق و حقیقت طلبی، زمینه سازی یادگیری اصیل و کسب دانش در خصوص موضوعات مختلف، توجه به افزایش و ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی و زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در بین دانشجویان را از جمله اهداف تعیین شده جهت برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه به برگزیدگان این مسابقات نشان خواجه نصیرالدین طوسی اعطا می شود، چراکه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از فلاسفه اهل گفت و گو است که با عقلانیت مباحث را بررسی می کرد، افزود: این مسابقات دارای ارکانی همچون شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های کشور، شورای سیاست گزاری در جهاد دانشگاهی کشور، شورای علمی و دبیرخانه مسابقات با محوریت سازمان دانشجویان استان است و ثبت نام دانشجویان، آماده سازی گروه ها، اعلام موضوعات، تدوین جدول مسابقات، فضاسازی دانشگاهی و اجرای مسابقات نیز شامل مراحل انجام مناظرات است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در خصوص زمانبندی اجرای این مسابقات بیان کرد: زمانبندی پیشنهادی در این راستا شامل افتتاحیه مسابقات در دی ماه ۹۷، ثبت نام دانشجویان تا پایان بهمن ماه ۹۷، برگزاری مرحله استانی در پنجم اسفندماه سال جاری، برگزاری مرحله منطقه ای در مهرماه ۹۸ و مرحله کشوری در آذرماه ۹۸ است و موضوعات نیز در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری مطرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه داوران این مسابقات از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند که با رعایت اخلاق و انصاف، پرهیز از تعصب های جانبدارانه، داوری علمی و تصمیم گیری براساس مفاد علمی به قضاوت می پردازند، در خصوص روند اجرای هفتمین دوره این مسابقات اظهار کرد: مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات مناظره از اسفندماه ۹۶ تا تیرماه ۹۷، مرحله منطقه ای در مهرماه ۹۷ و مرحله کشوری در آذرماه ۹۷ اجرایی شد و ۵۵۷ تیم دانشگاهی با حضور ۲ هزار و ۳۰۸ دانشجو در قالب ۶۲۰ مناظره با۴۰۰ گزاره در این دوره حضور داشتند.

وی افزود: از استان مرکزی نیز در این دوره ۲۴ تیم دانشگاهی با حضور ۹۶ دانشجو متشکل از یک دانشجوی مقطع دکتری، ۶ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، ۸۴ دانشجویان کارشناسی و ۵ دانشجوی مقطع کارشناسی با یکدیگر مناظره کردند که دانشگاه اراک با ۷ تیم بیشترین مشارکت را در این مسابقات داشت.

شهرجردی درخصوص اجرای این مسابقات خواستار معرفی نمایندگان دانشگاه های استان(که تاکنون دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور نمایندگان خود را معرفی کرده اند)، مشارکت دانشگاه ها در برگزاری مناظرات و ایجاد فضای مناظره در دانشگاه، تلاش در جهت معرفی تیم های مناظره توسط معاونان فرهنگی دانشگاه ها، مشارکت در معرفی داوران و تخصیص منابع مالی جهت هزینه‌کرد داوری، جوایز و برگزاری مسابقات است.


نظر شما :