قول مساعد عضو هیات رئیسه مجلس به جهاددانشگاهی/پیگیر رفع مشکلات موجود هستم

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۴۱۳۳۰ معاونت پژوهشی تاپ خبر
عضو هیات رییسه مجلس ضمن تقدیر از فعالیت های جهاددانشگاهی استان مرکزی بر حمایت همه جانبه از فعالیت های این نهاد تاکید کرد.
قول مساعد عضو هیات رئیسه مجلس به جهاددانشگاهی/پیگیر رفع مشکلات موجود هستم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس جهاددانشگاهی استان ضمن تقدیر از فعالیت های جهاددانشگاهی بر حمایت همه جانبه با این نهاد تاکید کرد و افزود: فعالیت های جهاددانشگاهی می تواند باعث بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و کاهش وابستگی به خارج گردد.

وی با تاکید بر حمایت و پیگیری مشکلات و موانع موجود فعالیت های جهاددانشگاهی در شهرستان محلات و نیم ور، تصریح کرد: هرگونه حمایت از جمله حمایت بودجه از مرکز خدمات تخصصی سنگ محلات به منظور گسترش فعالیت این مرکز تخصصی انجام خواهد شد.

سلیمی بر ضرورت فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی نیم ور محلات و آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی در شهرستان محلات و نیم ور تاکید کرد و افزود: هیچ ارگان یا نهادی اجازه تعطیلی این مراکز را ندارد.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه به تشریح اقدامات یکساله این نهاد در شهرستان محلات پرداخت و گزارشی از راه اندازی مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت و مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات ارایه کرد.

وی از حمایت های دکتر سلیمی جهت احیای مراکز علمی کاربردی نیم ور محلات و ساوه و برگزاری نشست با رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور تقدیر کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان در ادامه از برگزاری آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی ویژه پزشکان و متخصصان در شهرستان محلات خبر داد و افزود: در حال حاضر آموزش های عمومی پزشکی از جمله کمک کارشناس آزمایشگاه،کمک تکنسین دندانپزشک، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی و تکنسین داروخانه در این شهرستان در حال برگزاری است.

غفاری زاده با بیان اینکه جهاددانشگاهی در شهرستان محلات علاوه بر آموزش و توسعه آموزش های پزشکی، درصدد ورود به دوره های آموزش تخصصی دندانپزشکی است، اظهارامیدواری کرد؛ بتوانیم خدماتی درمانی که توسط جهاددانشگاهی در استان انجام می شود را با کمک بخش دولتی در این شهرستان عملیاتی نماییم.

وی به گسترش فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور محلات اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با پژوهشکده گل و گیاهان محلات منعقد شده تا بتوانیم علاوه بر حوزه فن‌آورانه به آموزش تخصصی گل کاران و مهندسین کشاورزی ورود پیدا کنیم.

غفاری زاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با پژوهشکده گل و گیاه محلات، افزود: این تفاهم نامه در زمینه همکاری در عرصه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب و کارهای تخصصی، اشتغال و کارآفرینی و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی طرفین منعقد شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فعالیت مرکز خدمات تخصصی سنگ محلات و تفاهم نامه با پژوهشکده علوم پایه جهاددانشگاهی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات اولیه آغاز شده که بتوانیم از پسماند کارخانجات سنگ در جهت تولید حداقل 10 محصول استفاده کنیم و با ثبت شرکت دانش بنیان، اقدامات بصورت تخصصی پیگیری خواهد شد.

کلید واژه ها: شهرستان محلات جهاددانشگاهی فعالیت جهاددانشگاهی آموزش تخصصی


نظر شما :