توسط تیم اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی صورت گرفت؛

بررسی عوامل موثر در انتخاب یک مدل کسب و کار خانگی در استان مرکزی

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۷ کد : ۴۱۸۳۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نشست تیم اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان مرکزی به منظور بررسی عوامل موثر در انتخاب یک مدل کسب وکار خانگی در راستای این طرح ملی برگزار شد.
بررسی عوامل موثر در انتخاب یک مدل کسب و کار خانگی در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهره نعمتی مدیر سازمان تجاری سازی جهاددانشگاهی استان مرکزی و مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در این نشست با بیان اینکه بهترین و موثرترین کار قبل از انتخاب مدل کسب وکار این است که فرد در مورد انواع شخصیت خودآگاهی داشته باشد، گفت: اگر فرد دارای شخصیتی است که توانایی رویارویی با شرایط پر استرس را ندارد بهتر است از مدل های ساده تر استفاده کند که با روزی چند ساعت کار هم می توان آن را عملیاتی نمود.

وی افزود: به عنوان مثال ممکن است افراد روان نجور و یا افرادی که زودرنجی  دارند از رویارویی با عوامل بازار برای تبلیغ محصولات دچار مشکلات بیشتری شوند؛ بنابراین بررسی ویژگی های شخصیتی قبل از انتخاب شغل خانگی بسیار بااهمیت است.

نعمتی اظهارکرد: آنچه در انتخاب یک مدل مناسب کسب و کار خانگی باید مورد توجه قرار گیرد مدت زمانی است که فرد می تواند برای کسب و کار خانگی اش اختصاص دهد. طبیعتا به هر میزانی که وقت بیشتری به کسب وکار اختصاص یابد درآمدها زودتر و بیشتر حاصل می شوند.

وی اضافه کرد: به طور خلاصه توانایی ها مهارت ها و تخصص ها، میان سرمایه موجود، زمان قابل تخصیص برای کسب و کار ویژگی های شخصیتی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب یک شغل خانگی محسوب می شود.

مهدی علی سلیمان مدرس کارآفرینی طرح ملی مشاغل خانگی نیز در ادامه، بیان کرد: آگاهی از توانایی ها، مهارت ها و تخصص ها نیز بسیار حائز اهمیت است. به هر میزانی که فرد دارای توانایی ها و تخصص های بیشتری باشد می تواند مدل های پیچدیده تر کسب و کار را  راحت تر عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: البته این مسئله الزاما بدین معنا نیست که افراد باتوانایی ها و تخصص های اندک نمی تواند مدل های پیچیده کسب و کار را اجرا کند، بلکه چنین افرادی با اتکا به مفاهیمی چون برون سپاری و یا کمک گرفتن از دیگران می توانند اقدام به راه اندازی کسب وکارهای خانگی پیچیده تر کنند.

سلیمان با اشاره به میزان سرمایه در راه اندازی کسب وکار خانگی، گفت: فرد می تواند در ابتدا و هم در مقاطع زمانی مختلف مانند هر ماه در کسب و کار خود سرمایه گذاری کند. سرمایه اندک محدودیت های زیادی  را در اجرای کسب و کار ایجاد می کند در حالی که منابع مالی قابل توجه فرصت های بسیاری را برای فعالیت و کسب سود فراهم خوهد کرد.

گفتنی است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجرا می باشد.

کلید واژه ها: کسب وکار مشاغل خانگی فرد مدل تخصص


نظر شما :