پیشران طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی:

عدم شناخت شیوه های فروش از عمده ترین چالش های پیش روی صنعت چرم است

۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۷ کد : ۴۶۳۴۶ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
شمس با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصت هایی را برای معرفی و جلب مشتریان با سلایق متفاوت ایجاد کرده است، گفت: عمده ترین چالش پیش روی این تولیدات عدم شناخت شیوه های فروش از طرف تولید کننده است و بازار همچنان برای دست اندرکاران این حوزه علامت سوالی بزرگ است .
عدم شناخت شیوه های فروش از عمده ترین چالش های پیش روی صنعت چرم است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ اشرف شمس پیشران طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی و صاحب برند چرمینا 12 سال است که در حوزه صنایع تولید چرم دست دوز فعالیت می نماید.   

وی با تشریح چگونگی علاقه مندی به این حرفه، اظهارکرد: کلاس های آموزشی و کارگاه های مرتبط بهترین شروع برای علاقمندان است. در کارگاه های آموزشی افراد می توانند به صورت کامل نسبت به این هنر شناخت پیدا کرده و به مرور آموزش های لازم را کسب کنند. این هنر ویژگی های خاص به خود رادارد و ابزار اولیه کار آن با دیگر هنرها کمی متفاوت است.

به گفته شمس، ابزار اولیه چرم دوزی شامل چرم، آستر، سمبه، مشتی، تخته کار، نخ، چسب و خط کش و ... هستنند که گاهی به تناسب رودوزی ها و سلایق مختلفی که افراد به کار می گیرند ممکن است لوازم دیگری هم مورد نیاز باشد. گرچه این کار با یک میز دو در دو محکم شروع می شود؛ اما قابلیت تولید محصول با چرم بسیار بالاست و تنوع زیادی در این صنعت وجود دارد.

پیشران طرح ملی مشاغل خانگی استان خاطرنشان کرد: در این حوزه اگر فرد شرایط اولیه انتخاب این شغل  از قبیل شناخت کافی،  علاقه مندی، پشتکار و صبر  را داشته باشد به راحتی می تواند دایره تولیدات خود را بر اساس سلیقه مشتری گسترش دهند به طوری که از تولید دستبند گرفته تا کیف و کفش می تواند در این حوزه قرار گیرد؛ در حالی که سرمایه چندانی هم نیاز ندارد و امروزه با وجود بازار های مجازی و شبکه های اینترنتی نگرانی های تبلیغات و جلب مشتری  هم کمتر است.

شمس در ادامه تصریح کرد: گرچه فضای مجازی فرصت هایی را برای معرفی و جلب مشتریان با سلایق متفاوت ایجاد کرده است اما عمده ترین چالش پیش روی این تولیدات عدم شناخت شیوه های فروش از طرف تولید کننده است و بازار همچنان برای دست اندرکاران این حوزه علامت سوالی بزرگ است.

 صاحب برند چرمینا اضافه کرد: چرمینا توانایی این را دارد افراد زیادی را مشغول به کار کرده و در کسب درآمد به آنها یاری رساند. اما پایدار ماندن این شغل بستگی کامل به سیاست های کلان دارد و لازم است که نسبت به شناخت بازار های جهانی اقدام جدی صورت پذیرد؛ چراکه قدرت خرید متقاضیان داخلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است؛ طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: تولید چرم


نظر شما :