در نشست بررسی دغدغه های تولید محصولات چوب در استان مرکزی بررسی شد؛

انتظار حمایت بیشتر پیشرانان طرح ملی مشاغل خانگی جهت جذب و بازار فروش

۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۹ کد : ۴۸۱۴۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
راهکارهای همکاری موثر در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی با حضور پیشران رشته معرق و چوب در اراک برگزار شد.
انتظار حمایت بیشتر پیشرانان طرح ملی مشاغل خانگی جهت جذب و بازار فروش

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ کارگاه تولیدی محصولات چوب به دستگاه های بروز در حوزه خراطی مجهز شد. در شهر اراک تنها چند نفر کار خراطی انجام می دهند که همگی به صورت شبکه ای در این رشته باهم در ارتباط هستند. الهه جان بزرگی پیشران طرح مشاغل خانگی تنها بانوی فعال این رشته در شهر هست که کار فروش چوب را نیز انجام می دهد.

وی که به تازگی موفق به دریافت تسهیلات حمایتی این طرح ملی شده است از تجهیز کارگاه تولیدی خود گفت و افزود: علیرغم مشکلاتی زیادی که فعالیت در این رشته برای خانم ها دارد 8 سال است که به صورت مستمر در این رشته فعالیت می کند و انتظار حمایت بیشتری در این مسیر دارد.

جان بزرگی در خصوص دریافت تسهیلات از بانک کارافرین، گفت: وام را دریافت کرده ام؛ اما با خون دل. اگر قرار باشد یک کارافرین برای پیدا کردن یک ضامن و دریافت وام این همه مشکل داشته باشد پس بقیه متقاضیان دریافت وام چه می کشند.

پیشران طرح ملی مشاغل خانگی استان، تصریح کرد: با تمامی مسائلی که داشته امروز از اینکه کارگاهش مجهز به دستگاه های روز شده است بسیار خرسند است.

همچنین ساماندهی متقاضیان برای تولید کیفی محصول و برنامه ریزی جهت پیدا کردن بازار و فروش محصولات از عمده ترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

لازم به ذکر است؛ طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجرا می باشد.

کلید واژه ها: وام طرح


نظر شما :