استاد حوزه و دانشگاه در جمع جهادگران جهاددانشگاهی:

دشمن شناسی از مهم ترین درس های قیام عاشوراست

۰۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۸ کد : ۴۸۲۱۹ اخبار عمومی تاپ خبر
حجت الاسلام رحیمی عاشورا را فصل نبرد حق و باطل عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف قیام عاشورا دشمن شناسی است که باید در راس برنامه همگان قرار گیرد.
دشمن شناسی از مهم ترین درس های قیام عاشوراست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام سیدعلی رحیمی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم اقامه عزای حسینی که با حضور دکتر غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از جهادگران در نمازخانه پردیس جهاددانشگاهی برگزار شد با اشاره به مفاهیم و مضامین بلند زیارت عاشورا، اظهارکرد: این زیارت یکی از زیارت های معتبر است که پیام های عاشورایی مهمی در آن نهفته است.

وی عاشورا را فصل نبرد حق و باطل عنوان کرد و افزود: وجود لعن های مکرر در زیارت عاشورا از جمله مطالب مهم و قابل توجه در این زیارت است و اسامی که در آن آمده است به شخصیت هایی در طول تاریخ اشاره دارد.

حجت الاسلام رحیمی اضافه کرد: ابعاد انقلاب امام حسین(ع) به سال 61 هجری خلاصه نمی شود و قیام کربلا دارای ابعاد متعدد و فراوانی از جمله  ایثار و فداکاری، ارزش های الهی و ... است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه دشمنان امام حسین(ع) در زیارت عاشورا به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول خطر کمتری نسبت به دسته دوم و سوم دارند که در مضمون زیارت عاشورا به آنها اشاره شده و واقعه کربلا را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: دسته دوم دشمنان سید و سالار شهیدان (ع) کسانی هستند که تلاش کردند آثار امام حسین(ع) را محو کرده و از اذهان عموم دور کنند. دسته سوم که از دو دسته ذکر شده خطر بیشتری دارند درصدد زیرسوال بردن اهداف قیام آن امام همام هستند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه شناخت اهداف و فلسفه قیام عاشورا مهمترین مسئله ای است که باید در عزاداری ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: مهمترین هدف قیام عاشورا دشمن شناسی است که باید در راس برنامه همگان گنجانده شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام رحیمی، آیین سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) و هفتاد دو تن از یاران باوفای ایشان با مرثیه سرایی علیرضا دارابی مداح اهل بیت(ع) برگزار و از عزاداران با صرف غذای نذری پذیرایی به عمل آمد.

کلید واژه ها: زیارت عاشورا امام حسین ع قیام


نظر شما :