رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی عنوان کرد:

قابلیت تحقق اهداف طرفین در تعامل موثر جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان/نگذاریم نخبگان از چرخه خدمت به کشور خارج شوند

۰۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۴ کد : ۴۸۹۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با تکیه بر ابزارهای تشویقی و اقدامات فرهنگی باید نخبگان را حفظ کرده و اجازه خروج نخبگان از چرخه‌ خدمات‌رسانی به کشور را ندهیم.
قابلیت تحقق اهداف طرفین در تعامل موثر جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان/نگذاریم نخبگان از چرخه خدمت به کشور خارج شوند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به نقل از  ایسنا، منطقه مرکزی، در روز دوشنبه 1 بهمن ماه 97 ، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه با حضور شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی  و دیلمی عضدی رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی منعقد گردید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این نشست ضمن معرفی پتانسیل و توانمندی های جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی ،پژوهشی ، فرهنگی و آموزشی عنوان کرد : جهاد دانشگاهی با استفاده از توانمندی های نخبگان و جوانان توانسته است ، کارهای بر روی زمین مانده و نیاز های کشور در عرصه های مختلف را پیگیری و به سر انجام برساند .

شهرجردی در ادامه افزود : جهاد دانشگاهی استان  آماده کمک و ارائه خدمات در زمینه های مختلف فرهنگی ، آموزشی ، علمی و پژوهشی به بنیاد نخبگان می باشد.

دکتر حامد دیلمی عضدی  نیز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین این نهاد انقلابی و بنیاد نخبگان استان با اشاره به آغاز به کار بنیاد نخبگان در استان مرکزی از سال 91 اظهار کرد: بنیاد نخبگان در کشور در ابتدای شروع به کار خود جهت عضویت نخبگان در این بنیاد تلاش کرد، اما این رویکرد در حدود 5 سال است که تغییر کرده و تنها نخبگان استان بواسطه استمرار در نخبگی از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعاریف و شاخه های نخبگی در کشور مشخص شده و آیین‌نامه به ثبات رسیده است، افزود: بنیاد ملی نخبگان علاوه بر اعطای تسهیلات به نخبگان گستره کاری خود را افزایش داده است و از دوران دانش‌آموزی در قالب طرح شهاب تا اساتید در آستانه بازنشستگی را مدنظر دارد و صرفا به مباحث علمی و دانشجویی اکتفا نمی‌کند بلکه مباحث ادبی، اختراعات، سربازان و ... را در دایره خدمات خود قرار داده است.

دیلمی عضدی تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان اخیرا به مباحث فرهنگی توجه جدی دارد چراکه باید کارهای فرهنگی را دنبال کرد و نباید خدمات مجموعه را صرفا محدود به پرداخت تسهیلات کرد بلکه باید نگاهی عمیق به موضوعات داشت و ارتباط و علاقه نخبگان به کشور را تعمیق بخشید.

رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید افراد مستعد را هدف قرار داد تا نسبت به جامعه تعهد و مسئولیت بپذیرند و از مطالبه‌گری صرف خارج شوند، گفت: این تفکر و باور در روح تمامی برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان تسری یافته و حاکم شده تا نخبگان از چرخه خدمات‌رسانی به کشور خارج نشوند.

وی با اشاره به بازگشت 350 نخبه از نقاط مختلف جهان به کشور افزود: اکثر افراد بازگشته به کشور در حوزه فناوری و شرکت های دانش‌بنیان فعال شده‌اند، اما نگهداشت آنان در کشور بسیار سخت است چراکه این افراد موقعیت‌های خوبی در خارج از کشور داشته‌اند و باید از ابزارهای تشویقی و ترغیبی بالایی برای حفظ آنان استفاده کرد.

دیلمی در خصوص همکاری‌های مشترک بین بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت طرفین جهت تحقق اهداف استفاده کرد، بنیاد نخبگان هر ساله برنامه‌های تکریم و الگوسازی را اجرا می‌کند و می‌توان با همکاری جهاد دانشگاهی از شخصیت‌های ملی که حاستگاه آنها استان مرکزی است، تجلیل کرد، همچنین می‌توان با مشارکت جهاد‌دانشگاهی و بنیاد دوره‌های آموزشی برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و بنیاد نخبگان استان مرکزی با هدف استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی جهت ارتباط مستمر و سازمان‌یافته میان طرفین به منظور هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و برطرف کردن نیازهای متقابل تا بهمن ماه سال 1400 منعقد شد.


نظر شما :