اقامه عزای حسینی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در جهاددانشگاهی استان مرکزی

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۸ کد : ۴۸۹۷۷ اخبار عمومی تاپ خبر
مراسم اقامه عزای حسینی در آستانه ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به همت هیات صاحب الزمان(عج) جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
اقامه عزای حسینی همزمان با روزهای پایانی ماه صفر در جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام سیدعلی رحیمی از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم اقامه عزای حسینی که به همت هیات صاحب الزمان(عج) جهاددانشگاهی استان در نمازخانه پردیس این واحد برگزار شد با تاکید بر بحث خودسازی به بررسی ویژگی و شاخصه های مومنین پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی مومن به حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، اظهارکرد: در سوره مبارکه مومنون صفات متعددی در خصوص مومنین ذکرشده است.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه خواندن نماز اول وقت و اقامه 51 رکعت نماز نافله در طول شبانه روز را از نشانه های افراد مومن عنوان کرد و افزود: اقامه نوافل باعث توجه انسان به نمازهای یومیه می شود و اقامه نماز نافله شب که از مهمترین نوافل یومه است موجب توسعه رزق و روزی می گردد.

وی بلند گفتن ذکر"بسم الله الرحمن الرحیم" در نماز های یومیه را از دیگر نشانه های مومنین بیان کرد و گفت: این ذکر پرمعنا جهت رفع حوائج دنیوی، قوت قلب انسان در برابر شدائد بسیار کاربردی است.

این استاد حوزه و دانشگاه، سجده و پیشانی بر خاک نهادن را از دیگر خصایص فرد مومن بیان کرد و اضافه کرد: این عمل باعث دور شدن از وسوسه های شیطانی، دوری از تکبر و غرور و نزدیک شدن انسان به خداوند متعال می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم جهادگران جهاددانشگاهی در سوگ سرور و سالار شهیدان(ع) و یاران باوفای آن حضرت به عزاداری پرداختند و در پایان از عزاداران با صرف غذای نذری پذیرایی به عمل آمد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مومن


نظر شما :