مدیرکل استاندارد استان مرکزی در بازدید جهاددانشگاهی:

مرجعیت جهاددانشگاهی در کشور به اثبات رسیده است/فعالیت‌های شاخص این نهاد نقشه راه استان باشد

۰۹ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰ کد : ۴۹۹۳۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
میرنظامی با اشاره به اینکه ماموریت هایی که جهاددانشگاهی ورود پیداکرده است مرجعیت این نهاد را در کشور به اثبات رسانیده است، افزود: فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی می تواند نقشه راه برای استان مرکزی باشد.
مرجعیت جهاددانشگاهی در کشور به اثبات رسیده است/فعالیت‌های شاخص این نهاد نقشه راه استان باشد

به گزاش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی در جریان بازدید از آزمایشگاه جامع محیط زیست جهاددانشگاهی، عملکرد جهاددانشگاهی در استان و کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: این نهاد در ابتدا فعالیتش را در حوزه آموزشی آغاز کرده و در سال های اخیر اقدامات موثری با توجه به ماموریت های پیش رو انجام داده است که در خور تحسین است.

وی با بیان اینکه فعالیت های مرکز درمان، معاونت های آموزشی، پژوهشی و سایر حوزه های جهاددانشگاهی رشد خوبی داشته است، عدم ورود این نهاد به بروکراسی اداری را یکی از محاسن فعالیت های جهاددانشگاهی عنوان کرد.

میرنظامی با اشاره به اینکه ماموریت هایی که جهاددانشگاهی در آن ورود پیداکرده است مرجعیت این نهاد را در کشور به اثبات رسانیده است، افزود: فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی می تواند نقشه راه برای استان مرکزی باشد.

مدیرکل استاندارد استان ضمن اعلام حمایت از فعالیت های جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: این اداره می تواند با توجه به ظرفیت سنجی های صورت گرفته، خدماتی به این مجموعه ارائه کند.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رئیس جهادددانشگاهی استان نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت های این نهاد در حوزه های مختلف، افزود: آزمایشگاه محیط زیست جهاد دانشگاهی عملکرد بسیار خوبی داشته به طوری که نتیجه کار این آزمایشگاه قابل مقایسه با سایر آزمایشگاه ها نیست.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی علاوه به فعالیت آزمایشگاه جامع، در حوزه های محیط زیست، سرطان و ... فعالیت دارد که نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان استانی است.

غفاری زاده اظهارکرد: جهاددانشگاهی استان در سال های اخیر با کمترین امکانات، اقدامات مفیدی با حرکت جهادی انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: جهاددانشگاهی جزو نهادهایی است که وابسته به درآمد خود است و توانایی ورود به عرصه های مختلف استان را داراست و در همین راستا نیازمند حمایت مسئولان جهت کسب نتیجه مطلوب است.

محسن مرادی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز با تشریح فعالیت های آزمایشگاه جامع محیط زیست جهاددانشگاهی استان، گفت: برنامه پنج ساله فعالیت آزمایشگاه محیط زیست به عنوان یک آزمایشگاه جامع تدوین شده است.

وی افزود: دفتر نمایندگی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان نیز فعالیت های کاربردی بسیاری به انجام می رساند و می تواند مشکلات موجود در کشور و استان را برطرف کند.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان در ادامه یکی از عوامل موفقیت جهاددانشگاهی در کشور را بهره مندی از ظرفیت های استانی در راستای رفع مشکلات بیان کرد.

مرادی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در آزمایشگاه جامع جهاددانشگاهی تلفیقی از علم و عمل است، اظهارکرد: ساختار فیزیکی و پتانسیل نیروی انسانی به عنوان مهمترین مزیت فعالیت های این آزمایشگاه به شمار می رود.

سید احمد حسینی مدیر آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی استان نیز در این نشست، ضمن تشریح فعالیت های این آزمایشگاه، گفت: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی با حداقل آیتم ها و امکانات آغاز بکار کرد. در حال حاضر تلاش ما بر این است که در حوزه محیط زیست اقدامات موثرتری را به انجام رسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به ظرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش های تخصصی با همکاری اداره کل استاندار به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کلید واژه ها: محیط زیست جهاددانشگاهی استان مرکزی آزمایشگاه


نظر شما :