نام‌گذاری سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان مرکزی به نام جهادگر فقید "دکتر سعید کاظمی آشتیانی"

۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۵۲۴۶۲ اخبار عمومی تاپ خبر
به مناسبت هفدهمین سالروز درگذشت زنده یاد دکتر آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان مرکزی به نام ایشان نامگذاری شد.
نام‌گذاری سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان مرکزی به نام جهادگر فقید "دکتر سعید کاظمی آشتیانی"

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ به مناسبت هفدهمین سالروز درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، سالن اجتماعات جهاددانشگاهی استان مرکزی به نام ایشان نامگذاری شد.

تا زمان درگذشت کاظمی آشتیانی، جز جامعه پزشکی و علمی ایران، افراد زیادی او را نمی‌شناختند اما پیام رهبری، اهمیت این چهره علمی را برجسته کرد و نام او بر سر زبان‌ها افتاد.

 رهبر معظم انقلاب در پیام خود، ضمن ابراز «تأسف، تلخکامی و افسوس»، سعید کاظمی آشتیانی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویش‌های مبارکی که آینده‌ی درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند»، توصیف کردند و «فقدان این عنصر خدوم و باارزش» را «ضایعه‌ای دردناک» خواندند.

دکتر آشتیانی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی نیز با ثبت پیشرفت های بسیار، حضور در کنگره‌های متعدد بین المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد.

گفتنی است؛ جهاددانشگاهی استان مرکزی به عنوان مولود انقلاب به منظور انجام فعالیت‌ های فرهنگی و تحقیقاتی، کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ ها و ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه و ... در سال 1359 تاسیس شده است.

کلید واژه ها: سعید کاظمی آشتیانی


نظر شما :