در آیین تکریم ومعارفه رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی عنوان شد؛

تعبیرات مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی بی‌نظیر است/ اخلاص؛ ضامن پیشرفت جهاددانشگاهی

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۷ کد : ۵۲۶۰۵ اخبار عمومی تاپ خبر
 سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: با اخلاص، وحدت و برخورداری از نقشه راه می توان موفقیت جهاددانشگاهی در استان را تضمین کرد.
تعبیرات مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی بی‌نظیر است/ اخلاص؛ ضامن پیشرفت جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی، در آیین تکریم و معارفه رییس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اهمیت این نهاد انقلابی، اظهارکرد: تعبیرات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی بی نظیر است و نشان می دهد که جهاد دانشگاهی در جایگاه والایی قرار دارد و باید قدر این مجموعه را دانست.

وی تصریح کرد: مسلما مسائل و مشکلاتی در مجموعه وجود دارد، اما به رفع آن امیدوار هستیم و باید کاری جهادی، انقلابی و شبانه روزی برای رفع این مشکلات به انجام رسانیم.

مرادی با تاکید بر مولفه اخلاص و انجام امور براساس خلوص نیت، افزود: اگر قرار بر انجام کار جهادی و انقلابی و تحقق اهداف است باید وحدت داشته باشیم، مسلما تفرقه انگیزی نتیجه ای نخواهد داشت و در کنار وحدت باید طبق نقشه راهی مشخص اهداف را محقق کنیم. جهاد دانشگاهی باید جایگاه خود را در امور با تعامل و ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و نهادهای عمومی و ... به درستی تعریف کند و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به دو رویکرد کوتاه مدت و استفاده و تقویت ظرفیت های موجود و رویکردهای بلندمدت، افزود: باید جهت فعلیت بخشیدن به ظرفیت های بالقوه تلاش داشته باشیم و این امر به رفع چالش های اقتصادی کمک می کند. در کنار برنامه های کوتاه مدت، برنامه های بلندمدت همچون راه اندازی شهرک گیاهان دارویی و مراکز تحقیقات انار و سنگ نیم‌ور با جدیت دنبال می شود .

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نیازمند انجام کارهای بزرگ و ارزشمند است، گفت: باید از کارهای خرد اجتناب شود و با تقویت امور و برنامه ها در شهرستان ها می توانیم جهاد را از مظلومیت خارج کرده و گام های بلندی را برداریم.

در این آیین دکتر علی اصغر غفاری زاده، رییس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی و تابع قوانین دولتی است، اما در جذب منابع و دیگر موارد به مانند یک شرکت خصوصی است و باید خود اقدام به کسب درآمد و منابع کند

وی افزود: ۳۰ درصد منابع جهاددانشگاهی از منابع دولتی است و این منابع تا به جهاددانشگاهی استان برسد به ۱۰ درصد می رسد، بر این اساس، کار بسیار سختی را برای ثبات نسبی در مجموعه به انجام رساندیم.

این مقام مسئول بیان کرد: جهاد دانشگاهی برای انجام وظایف و تامین نیازها باید حداقل منابع را در اختیار داشته باشد تا با چالش های کمتری روبرو شود و مسلما با ایجاد ثبات مدیریتی در جهاد دانشگاهی باید عدالت را ایجاد کنیم .

غفاری زاده در پایان به نقل از ایسنا، اضافه کرد: جهاددانشگاهی فقط به واحدهای تهران محدود نمی شود و واحدهای استانی نیز باید دیده شوند. امید است در تیم مدیریتی جدید جهاددانشگاهی عدالت برقرار شود، اولویت بنده در ریاست مجموعه مصالح جهاددانشگاهی و همکاران و خط قرمز من معیشت پرسنل بوده است.


نظر شما :