در آیین گرامیداشت مقام زن مطرح شد؛

انسان فاطمی ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان زیبا کند

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۵۲۶۹۷ اخبار عمومی تاپ خبر
 یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان فاطمی باید ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان و آنچه به وسیله آن امتحان می شود زیبا کند.
انسان فاطمی ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان زیبا کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ نظام آبادی از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و مقام زن که با حضور محسن مرادی سرپرست جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهارکرد: یکی از شاخصه های بسیار مهم بانوان دانا این است که یارشان را می بخشند و عینک خوش بینی به چشم دارند.

وی بخشش را نشانه بزرگی افراد دانست و گفت: بخشش به این معناست که انسان ظرفیت های وجودی خود را افزایش داده و بتواند یار و همراه زندگی خود را که ممکن است، والدین، همسر یا فرزندانش باشند را ببخشد.

نظام آبادی با تاکید بر اینکه اگر نبخشیم نمی توانیم رها شویم، بخشش را یک جهاد اکبر دانست و افزود: تا دیگران را نبخشیم مورد رحم خداوند قرار نمی گیریم.

وی یکی از ویژگی هایی که خداوند در وجود تمامی زنان قرار داده است را مهارت حل مشکل عنوان کرد و افزود: این مهم در وجود تمامی زنان نهادینه شده و تنها کاری زنان باید برای بهره گیری از این امتیاز انجام دهند، بالفعل کردن این توانمندی و فرا گرفتن چگونگی استفاده از آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه باید عبد صالح خداوند باشیم، افزود: عبد بودن به این معناست که فرد امر مولای خود را اطاعت کند. عابد خوب بودن با عبد خوب بودن متفاوت است. انسان علاوه بر پرداختن به عبادت خداوند باید دستورات الهی را در زندگی خود عملیاتی کند تا هم عابد و هم عبد خوبی باشد و مورد رحمت و غفران الهی قرار بگیرد.

نظام آبادی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به عرصه بخشش افراد وارد شویم می توانیم در ارزیابی عملکرد دیگران نسبت به خود، معدل گیری از عملکرد آنها انجام داده و خوبی های فرد را نیز در ارزیابی هایمان لحاظ کنیم و از سوی دیگر نگاه زیبابین داشته باشیم .

وی یکی از ویژگی های مهم زنان دانا و مومنه را برخورداری از نگاه زیبا به دنیا عنوان کرد و افزود: در واقعه کربلا امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نگاه زیبابین به وقایع داشتند و توانستند به بهترین شکل ممکن و با سربلندی از آن واقعه عظیم عبور کنند.

نظام آبادی با بیان اینکه گاهی نگاه ما به حادثه از خود حادثه مهمتر است بویژه اینکه نگاه زیبا به مسائل انسان را صبور می کند، افزود: انسان فاطمی باید ذهنیت خود را نسبت به اطرافیان و آنچه به وسیله آن امتحان می شود زیبا کند.

 وی بر لزوم ذکر و یاد خدا در تمامی مراحل زندگی تاکید کرد و افزود: کسانی که به یاد خداوند هستند توسط خداوند یاری می شوند. این نگاه در زندگی حضرت زهرا(س) کاملا قابل مشاهده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان به نقل از ایسنا، خاطرنشان کرد: انسان دانا اجازه رشد افکار منفی در ذهن خود را نمی دهد و به محض مواجهه با افکار منفی به یاد خدا و قرآن پناه می برد.

گفتنی است؛ در این مراسم که به همت روابط عمومی جهاددانشگاهی استان برگزار شد از بانوان شاغل در جهاددانشگاهی استان با اهدای گل و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

کلید واژه ها: خداوند انسان عبد زندگی


نظر شما :