در دیدار رییس جهاددانشگاهی با اعضای هیات رییسه مجلس مطرح شد؛

حمایت مجلس از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۰ کد : ۵۲۹۱۸ اخبار عمومی تاپ خبر
در دیدار رییس جهاددانشگاهی و اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فناورانه، نوآورانه و فرهنگی جهاددانشگاهی در بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید شد.
حمایت مجلس از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با حضور در مجلس شورای اسلامی با دکتر سیدمحسن دهنوی؛ دکتر احمد نادری؛ دکتر سیدنظام الدین موسوی، دکتر محمدرضا دشتی اردکانی و دکتر محمد رشیدی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس جهاددانشگاهی در این دیدار با اشاره به بودجه پیش‌بینی‌شده برای جهاددانشگاهی در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، تاکید کرد: مجموع بودجه‌ای که به‌صورت سالانه در لایحه تقدیمی از سوی دولت برای ردیف اصلی جهاددانشگاهی در نظر گرفته می‌شود اندک است و با توجه به گستردگی فعالیت‌های علمی، فناورانه، نوآورانه در حوزه‌های مختلف پژوهشی و برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در کل کشور و همچنین تعداد نیروی انسانی فعال در این نهاد انقلابی، این میزان بودجه کفاف فعالیت‌های این نهاد را نمی‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته نیز در مواردی مانند حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در بخش درمان ناباروری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان و همچنین تعدادی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در قالب تبصره‌های 14 و 17 قانون بودجه تصویب شد و این در حالی است که تخصیص بودجه جهاددانشگاهی تا به امروز بسیار اندک بوده است.

دکتر مسلمی نائینی بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از جهاددانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 و تخصیص اعتبارات بیشتر باهدف توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه جهاددانشگاهی در کل کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر سیدمحسن دهنوی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی و تخصیص بودجه به این نهاد انقلابی در فرآیند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت: در خصوص افزایش تخصیص بودجه ردیف‌های جهاددانشگاهی پیگیری لازم انجام خواهد شد. در بودجه سال 1402 نیز قطعاً پیگیر خواهیم بود که علاوه بر تکرار ردیف‌های پیش‌بینی‌شده در سال 1401، شاهد افزایش بودجه جهاددانشگاهی نیز باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه درمان ناباروری، افزود: پیگیری خواهیم کرد که پروژه بیمارستان تخصصی زنان که از سوی جهاددانشگاهی در حال ساخت است با حمایت مجلس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرانجام برسد.

همچنین دکتر احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های مثبت جهاددانشگاهی در سراسر کشور، گفت: این مجموعه انقلابی فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های متعدد مانند درمان ناباروری، پیشگیری و درمان سرطان پستان، فعالیت‌های فنی و مهندسی و کشاورزی و همچنین فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دارد و لازم است با اختصاص بودجه به این نهاد، از فعالیت‌های مذکور حمایت شود.

وی بر ضرورت تخصیص بودجه‌های پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال 1401 تاکید کرد و افزود: تخصیص بودجه از محل تبصره 14 اندک بوده است و با توجه به اینکه بخشی از بودجه جهاددانشگاهی نیز از محل همین تبصره است، لازم است سازمان برنامه‌وبودجه در زمینه تخصیص بودجه این نهاد تا پایان سال عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

دکتر سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: از گذشته با فعالیت‌های جهاددانشگاهی آشنایی داشته‌ایم و قطعاً با حمایت کامل از این نهاد انقلابی، شاهد توسعه فعالیت‌ها در کشور خواهیم بود.

دکتر محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان‌های مختلف کشور مورد تاکید و حمایت اعضای هیات رییسه مجلس است و در بودجه سال جاری از این نهاد حمایت خواهیم کرد.

دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: سال گذشته نیز از جهاددانشگاهی حمایت کردیم و بودجه خوبی به این مجموعه اختصاص یافت، ولی با توجه به اینکه درصد تخصیص تا این لحظه اندک بوده است، لازم است پیگیری لازم از سازمان برنامه‌وبودجه انجام شود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی بودجه سال 1402


نظر شما :