معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

تجاری‌سازی دستاوردهای جهاددانشگاهی نیازمند حمایت مجلس است

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۵۴۸۷۴ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر فارسی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون به دستاوردهای بسیاری دست یافته است ادامه داد: تجاری سازی این دستاوردها نیازمند حمایت‌های مجلس شورای اسلامی با تخصیص بودجه‌های لازم است.
تجاری‌سازی دستاوردهای جهاددانشگاهی نیازمند حمایت مجلس است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی همزمان با برگزاری  نمایشگاه «گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی» در خانه ملت گفت: هدف اصلی این نمایشگاه که با شعار جهاددانشگاهی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان برگزار می‌شود آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی است.

دکتر فارسی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضور دکتر علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات، دکتر مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران ارشد این نهاد افتتاح شد، افزود: در ادامه تعداد دیگری از نمایندگان از جمله دکتر علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه بازدید و با دستاوردهای این نهاد آشنا شدند.

وی با بیان اینکه این نهاد دستاوردهای بسیاری دارد که هر از چندگاهی برخی از آنها به نمایش گذاشته می شود، پیرامون دلیل برگزاری این نمایشگاه در روزهای پایانی سال عنوان کرد: در سالی که از جانب رهبر انقلاب به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است تلاش شد تا برخی از دستاوردهای این نهاد را برای تحقق شعار سال به نمایش گذاریم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با دستاوردهای این نهاد انقلابی آشنایی داشته و همواره به جهاددانشگاهی لطف دارند و از دستاوردهای آن حمایت می‌کنند افزود: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان دستاوردهای بسیاری دارد که که نمایندگان در حوزه‌های تخصصی و کمیسیون‌ها با این دستاوردها آشنایی دارند، اما در این نمایشگاه سعی شد گزیده‌ای از آنها در حوزه‌های مختلف معرفی شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون به دستاوردهای بسیاری دست یافته است ادامه داد: تجاری سازی این دستاوردها نیازمند حمایت‌های مجلس شورای اسلامی با تخصیص بودجه‌های لازم است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد بخش عمده‌ای از منابع مالی خود را از طریق دستاوردها و فناوری های تولید شده تامین می کند ادامه داد: انتظار اصلی از نمایندگان مجلس آن است تا برای به نتیجه رسیدن این دستاوردها همانند سنوات قبل از جهاددانشگاهی حمایت کنند تا بتوانیم آنها را به ثمر برسانیم و خدماتی به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

دکتر فارسی با بیان اینکه این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های خانه ملت دایر است، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا با حضور در نمایشگاه و ضمن گفت و گو با پژوهشگران جهادگر از نمایی نزدیک با این دستاوردها آشنا شوند.

کلید واژه ها: امور مجلس جهاددانشگاهی


نظر شما :