رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس:

خدمات جهاددانشگاهی در حوزه ناباروری ستودنی است/امیدواریم این نهاد به جایگاه گذشته خود بازگردد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۴ کد : ۵۴۹۵۱ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر بانکی پور با تاکید بر ظهور و بروز خوب جهاددانشگاهی در دانشگاه ها، در رابطه با فعالیت‌های این نهاد در زمینه جوانی جمعیت گفت: خدمات ناباروری جهاددانشگاهی خدمات ستودنی است.
خدمات جهاددانشگاهی در حوزه ناباروری ستودنی است/امیدواریم این نهاد به جایگاه گذشته خود بازگردد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر امیرحسین بانکی‌پور رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با اشاره به فعالیت های این نهاد، اظهارکرد: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که از ابتدای انقلاب چه در عرصه های علمی و چه در عرصه های فرهنگی ظهور و بروز خوبی در دانشگاه ها داشته است و نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی را هم در عرصه های پژوهشی و آموزشی به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که اعضای جهاددانشگاهی اعضایی هستند که از اول انقلاب تا به امروز دارای ثبات بودند، اظهار کرد: البته این نهاد فراز و نشیب هایی هم داشته اما جریان کلی آن یک جریان سازنده بوده است.

دکتر بانکی پور ادامه داد: مجلس هم در بودجه های هر سال در برخی موارد مانند خدمات و تجهیزات مراکز ناباروری و برخی بودجه‌های پژوهشی توجه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی داشته است و در ردیف بودجه، بودجه این نهاد را تقویت می کرده است.

رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس تصریح کرد: قطعاً این نهاد انقلابی که اکنون هم در رأس آن یک چهره انقلابی قرار گرفته است بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت و امیدواریم جهاددانشگاهی به جایگاه گذشته خود بازگردد.

وی با اشاره به این که بعد فرهنگی این نهاد در سال های گذشته بسیار ضعیف شده است در حالی که ماهیت انقلابی آن اقتضا می‌کرد که به مسائل فرهنگی توجه کند، افزود: بنده در دوران دانشگاهی خود به یاد دارم که پناهگاه اصلی ما، اعضای فرهنگی جهاددانشگاهی و مسابقات آن ها در دانشگاه‌ها بودند.

دکتر بانکی پور اظهار کرد: جهاددانشگاهی دارای نقش برجسته در عرصه های فرهنگی در دانشگاه و بیرون دانشگاه است که در سال‌های گذشته این نقش تغییر یافته است و امیدواریم در سیر جدید این رویکرد تقویت شود.

وی در رابطه با فعالیت های این نهاد در زمینه جوانی جمعیت گفت: خدمات ناباروری جهاددانشگاهی خدمات ستودنی است، اما انتظار داریم در قرارداد با بیمه سلامت و تامین اجتماعی هزینه ها کمتر شود. از نظر قانونی ۹۰ درصد هزینه بخش دولتی و عمومی غیر دولتی و 50 درصد قسمت خصوصی را بیمه پرداخت می‌کند که به دنبال آن هستیم تا ۷۰ درصد این سهم افزایش پیدا کند.

رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس تصریح کرد: با توجه به این که ما در سال های گذشته از بخش ناباروری جهاددانشگاهی در بخش تجهیزات و حمایت های مختلف انجام دادیم، انتظار داریم در این زمینه این نهاد پیشرو باشد تا به مردم خدمات ارایه ‌دهد و قراردادها را با بیمه امضا کند تا مردم راحت تر به آنها مراجعه کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از 13 الی 16 اسفندماه در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی برپا شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جوانی جمعیت مجلس


نظر شما :