رئیس جهاددانشگاهی:

دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۱ کد : ۵۶۵۰۹ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر مسلمی نائینی در مراسم گرامیداشت روز استاد گفت: امروز در مکانی هستیم و سخن از دکتر کاظمی آشتیانی، استاد فرزانه ای است که تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت و پژوهشگاه رویان را تاسیس کرد که این کار جز با روحیه معلمی رخ نمی داد.
دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم گرامیداشت روز استاد در پژوهشگاه رویان با اشاره به این که باید جایگاه معلم را قدر دانست، گفت: امروز روز بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری است که حق بزرگی بر بسیاری از معلمان و دانشجویان کشور دارد.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اگر پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد به لطف هدایت و راهنمایی عزیزانی همچون استاد شهید مطهری بوداست، ادامه داد: ماندگاری این استاد شهید به احترامی است که در این روز به معلم و استاد می شود.

وی همچنین با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر گفت: یکی از روش های موثر برای مدیریت جهادی برداشتن دیوار بین رییس و اعضا است.

رییس جهاددانشگاهی با توصیه به خواندن کتاب «روایت یک رویش» که گفتارهایی در رابطه با زیست جهادی دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان است، اظهارکرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هایشان از دکتر کاظمی آشتیانی نام می‌برند، وی با کارهایی که انجام داده اند در مجامع علمی جایگاه کشور و جهاددانشگاهی را بالا برده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی که در کتاب «روایت یک رویش» آمده است، گفت: وی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت، اگر می خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم باید بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در وجود وی ناامیدی راه نداشت، افزود: با توجه به این که در ژاپن تحصیل کردم به چشم خود دیدم که ژاپنی ها نیز همینگونه هستند و در کارهایشان ناامید نمی شوند.

این مقام مسوول در پایان، افزود: دکتر کاظمی آشتیانی ارتباط خوبی با نیروهای خود داشت و برای همه احترام قائل بود. بین دوستانش مانند نگین بود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دکتر کاظمی آشتیانی استاد شهید


نظر شما :