رئیس جهاددانشگاهی تاکیدکرد:

جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای تشکیل دکترین هوش مصنوعی/ این نهاد به‌ دنبال توسعه فناوری است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۲ کد : ۵۶۵۸۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر مسلمی با اشاره به اینکه این نهاد بستر مناسبی برای تشکیل دکترین هوش مصنوعی است، تاکید شد: جهاددانشگاهی با خط شکنی و ورود به مباحث جدید، کشور را تا ۱۵سال پیشرفته تر کرده و در زمینه تحقق سایبرنتیک می تواند کمک کننده باشد.
جهاددانشگاهی بستر مناسبی برای تشکیل دکترین هوش مصنوعی/ این نهاد به‌ دنبال توسعه فناوری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی در در نشست علمی کاربرد هوش مصنوعی در برنامه تحول جهاددانشگاهی با اشاره به سخنانی از حضرت علی(ع) در رابطه با دانش، قدرت و سلطنت، اظهارکرد: هوش مصنوعی یکی از دانش هایی است که در دنیا تحول آفریده، سرعت انجام کار را چند برابر کرده، اعتبار کار را افزایش داده، دقت کار را بیشتر کرده و درآمد شرکت های بزرگ با استفاده از این هوش چند برابر شده است. 

وی افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که به دنبال توسعه فناوری بوده و کارهای بزرگی را در این ۴۳ سال به اتمام رسانده که تعدادی از  آن ها را حتی دانشگاه ها هم به دلیل محدودیت‌های زمانی نتوانسته انجام دهند. 

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه در رابطه با هوش مصنوعی در پژوهشکده فناوری اطلاعات علمی جهاددانشگاهی کارهایی انجام شده است، گفت: اما در مجموع جهاددانشگاهی می تواند کیفیت و دقت تکنولوژی های این نهاد را با هوش مصنوعی افزایش دهد. 

مسلمی نائینی تصریح کرد: در نظر داریم در نشست های بعدی کاربرد هوش مصنوعی در برنامه تحول جهاددانشگاهی به صورت تخصصی در حوزه پزشکی، فرهنگی، فنی و مهندسی، کشاورزی و مهندسی و علوم انسانی ورود کنیم. 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی هوش مصنوعی


نظر شما :