فرماندار ساوه تاکیدکرد:

ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف در ساوه

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۹ کد : ۵۶۹۶۶ اخبار عمومی تاپ خبر
الیاسی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمانی این شهرستان تاکید کرد و گفت: ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف که در گذشته در این شهرستان فعالیت محدودی داشته است یکی از ضروریات به شمار می رود.
ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف در ساوه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی فرماندار ساوه در جریان دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، اظهارکرد: شهرستان ساوه ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون دارد و در محور توسعه حرکت می‌کند اما این توسعه ناپایدار است، بر این اساس نیازمند مداخله نهادهای علمی و تحقیقاتی نظیر جهاددانشگاهی برای به فعل درآوردن تمامی ظرفیت‌های شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرستان تامین شود قطعا مسیر توسعه هموار می شود و بستر تبدیل شدن ساوه به یک کلانشهر با ویژگی‌های خاص فراهم خواهد شد.

ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، تحقیقات و پژوهش

فرماندار ساوه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش، تحقیقات و پژوهش اشاره کرد و افزود: در کنار آموزش و پژوهش یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه امور درمانی است که ظرفیت‌های این نهاد در حوزه درمان در ساوه باید به نحو مطلوب بکار گرفته شود.

وی بیان کرد: ایجاد و تقویت مرکز ناباروری و بانک خون بند ناف که در گذشته در این شهرستان فعالیت محدودی داشته است یکی از ضروریات به شمار می رود. این نهاد انقلابی با فعال کردن این مراکز ضمن ارائه خدمات تخصصی مانع از مراجعه شهروندان به شهرها و استان های مجاور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این نهاد در حوزه آموزشی نیز گفت: جهاددانشگاهی باید نسبت به نیاز شهرستان در خصوص دوره‌های آموزشی، نیازسنجی و بررسی دقیق انجام دهد و دوره‌های جدید متناسب با نیاز شهروندان را تعریف و برگزار کند.

تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه خدمات تخصصی انار

الیاسی با اشاره به ظرفیت ساوه در حوزه کشاورزی و تولید محصولات شاخصی نظیر انار، بر تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه خدمات تخصصی انار برای تولید کیفی این محصول شاخص متناسب با نیاز تولیدکنندگان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اداری و آموزشی جهاددانشگاهی ساوه، خواستار بهره مندی این نهاد انقلابی از مکانی مستقل شد و گفت: برای تامین بخشی از هزینه‌های احداث ساختمان اداری و آموزشی جهاددانشگاهی ساوه اعتبار دولتی برابر مقررات در نظر خواهیم گرفت.

محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز پرداختن به امور زیربنایی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این نهاد در مرکز استان و شهرستان های تابعه را به منظور توسعه فعالیت‌ها و ماموریت، اولویت جهاد دانشگاهی در سال جاری بیان کرد.

وی با اشاره به استیجاری بودن ساختمان جهاد دانشگاهی ساوه، بر حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان جهت تامین هزینه‌های احداث ساختمان این نهاد در ساوه به عنوان یک زیرساخت ضروری تاکید کرد.

مرادی به صنعتی و کشاورزی بودن ساوه و مجاورت آن با پایتخت به عنوان یک مزیت اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای ساوه می‌طلبد که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، درمانی و فرهنگی تقویت شود و برای تحقق این مهم نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی هستیم.

وی گفت: سال گذشته افزون بر دو هزار فراگیر از آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی جهاد دانشگاهی ساوه بهره‌مند شدند که از این تعداد افزون بر ۲۰۰ نفر جذب بازار کار شدند و در سال جاری نیز با همه توان دوره‌های جدید آموزشی را با بهره گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی  برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسوول در پایان به نقل از ایسنا به ویژگی گواهینامه صادره جهاددانشگاهی برای فراگیران اشاره کرد و افزود: پس از طی کردن دوره‌های آموزشی و در صورت کسب امتیاز لازم در دوره آموزشی، مدرک بین‌المللی قابل ترجمه برای فراگیران صادر می‌شود. همچنین انعطاف پذیر بودن دوره‌های آموزشی از دیگر ویژگی‌هاست به گونه‌ای که این نهاد آمادگی برگزاری هر دوره آموزشی متناسب با نیاز شهروندان را دارد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی ساوه حوزه آموزشی


نظر شما :