به‌مناسبت روز ملی جمعیت؛

اقدامات جهاددانشگاهی استان مرکزی در زمینه حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت تشریح شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۰ کد : ۵۷۱۵۸ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی اقدامات این نهاد را در زمینه حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت تشریح کرد.
اقدامات جهاددانشگاهی استان مرکزی در زمینه حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت تشریح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، تصریح کرد: مرکز خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اولین مرکز درمانی عمومی در غرب کشور می باشد و سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار خدمت عرضه می کند که از نظر کیفی قابل رقابت با دیگر مراکز مهم کشور است و تمامی پروسه درمان ناباروری در این مرکز انجام می شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش نرخ رشد جمعیت به اقدامات صورت گرفته در جهاددانشگاهی استان مرکزی در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: در همین راستا هماهنگی با صندوق قرض الحسنه علوی اراک جهت ارایه وام قرض الحسنه با کارمزد صفردرصد و بدون دشواری استعلامات بانکی به زوجین کم بضاعت در درمان ناباروری صورت گرفته است.

مرادی از تاسیس موسسه خیریه درمان ناباروری رویش امید رویان جهت کمک به زوجین کم بضاعت در درمان ناباروری خبر داد و گفت: این موسسه تنها تشکل خیریه در کشور است که مسئله حمایت از درمان ناباروری را در دستور کار قرار داده و به عموم افراد نیازمند در این حوزه در سطح استان مرکزی خدمات ارائه خواهد کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وام قرض الحسنه به زوجین از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران جهت درمان ناباروری ارایه شده است.

وی برگزاری جشن شکوفه های رویان و تقدیر از خانواده هایی که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی فرزنددار شده اند، برگزاری جلسات مختلف با مسولان استان های مرکزی و لرستان در راستای ارائه خدمات بهتر به عموم مردم، و ... را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه نرخ رشد جمعیت عنوان کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان در ادامه با اشاره به برگزاری سمینار علمی آموزشی سلول های بنیادی توسط نمایندگی بانک خون بندناف رویان، اذعان کرد: ذخیره خون بند ناف برای درمان ۸۰ تا ۱۰۰ بیماری می‌ تواند کاربرد داشته باشد و با هزینه‌ ای می‌توان آن  را به عنوان پس‌ اندازی برای سلامت در آینده ذخیره کرد. در استان مرکزی این امکان فراهم است و تاکنون ۲ هزار نمونه ذخیره شده است.

مرادی همچنین به انعقاد قرارداد با بیمه های مختلف پایه و تکمیلی در جهت کاهش هزینه های مردم در درمان ناباروری در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به همت جهاددانشگاهی استان اشاره کرد.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید حمایت های بیشتر استانی از این مرکز می تواند منجر به تحقق بیشتر اهداف تعیین شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواهد بود.

کلید واژه ها: درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :