آغاز به کار نخستین مؤسسه خیریه درمان ناباروری کشور در جهاددانشگاهی استان مرکزی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۸ کد : ۵۷۱۵۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
همزمان با فرا رسیدن هفته جمعیت، نخستین مؤسسه خیریه کشور در حمایت از زوج های نابارور محروم در جهاددانشگاهی استان مرکزی افتتاح شد.
آغاز به کار نخستین مؤسسه خیریه درمان ناباروری کشور در جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ همزمان با فرارسیدن هفته جمعیت، نخستین مؤسسه خیریه کشور در حمایت از زوج های نابارور محروم با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در جهاددانشگاهی استان مرکزی افتتاح شد.

محسن مرادی، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در آئین افتتاحیه این موسسه، اظهار کرد: این موسسه اولین مرکز خیریه در کشور است که حمایت از زوجین نابارور نیازمند را در دستور کار قرار داده است و امید است که با افتتاح این مرکز دغدغه مالی زوجین کم بضاعت، در حوزه فرزندآوری، برطرف شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این مرکز زوجین نابارور و نیازمند درمان از قشر ضعیف می‌توانند به درمان و داشتن فرزند امیدوار باشند، ادامه داد: نیازهای حمایتی و درمان زوجین نابارور فقط به درمان محدود نمی‌شود، چراکه زوجین در دو مرحله قبل و پس از فرزندآوری نیز نیازمند پشتیبانی هستند.

مرادی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، پرداخت بیمه‌های پایه مؤثر است، افزود: برخی از جراحی‌ها و هزینه‌های درمان ناباروری مانند اهدای تخمک و استفاده از رحم جایگزین، بالاست و شامل بیمه نمی‌شود. بر این اساس فعالیت و رونق این مرکز به رفع مشکلات مالی زوجینی که متقاضی فرزندآوری هستند بسیار کمک می‌کند.

وی در ادامه درخصوص خدمات مرکز نخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز گفت: سالانه ۲۰ هزار مراجعه‌کننده از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند و از سال ۹۳ تاکنون هزار و ۲۰۰ نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، متولد شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان به نقل از ایسنا، بر ضرورت حمایت خیرین از موسسه خیریه "رویش امید رویان" را مورد تأکید قرار داد و افزود: خیرین و آحاد مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۷۰۱۷۱۱۱۲۹۶۸۵۶۲۱ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یا به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۵۰۹۰۰۹۵ واریز کنند. همچنین افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۲۲۳۳۱۱۵ تماس بگیرند.

کلید واژه ها: درمان جهاد دانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :