پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ملی "بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه اجتماعی در ایران" در استان مرکزی

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۱ کد : ۵۷۳۷۸ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیرگروه پژوهشی توسعه اجتماعی جهاددانشگاهی استان مرکزی از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ملی "بررسی وضعیت شاخص های توسعه اجتماعی در ایران" در استان خبر داد.
پیشرفت ۸۰ درصدی طرح ملی "بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه اجتماعی در ایران" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهره شهبازی مدیر گروه پژوهشی توسعه اجتماعی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، اظهارکرد: طرح ملی بررسی وضعیت شاخص های توسعه اجتماعی در ایران(سطوح شهرستان، استان و ملی) با کارفرمایی مرکز رصد اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی به عنوان شبکه برنامه دوم گروه پژوهشی توسعه اجتماعی از اردیبهشت ماه سال 1401 دراین گروه پژوهشی  در حال اجراست، گفت: مهمترین اهداف از انجام این مطالعه، دستیابی به تعریف قابل اجماعی از مفهوم توسعه اجتماعی در ایران و مولفه ها و شاخص هایی سازگار با شرایط (اقتصادی، سیاسی و اجتماعی) کشور جهت ارزیابی و سنجش آن بوده است.

شهبازی با بیان اینکه در اجرای فرایند تحقیق تاکنون بیش از 20 جلسه مدیریتی و علمی – تخصصی به طور منظم و متعدد برگزار شده است، افزود: عملیات میدانی این گزارش به مدت 11 ماه با جمع آوری آمار واطلاعات واقعی نظیر داده های سرشماری نفوس و مسکن و آمار و اطلاعات وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط همچنین موسسات پژوهشی و آماری به علاوه شاخص های ادراکی مستخرج از پژوهش های ملی معتبر و تشکیل پایگاه داده با قابلیت بروزرسانی بر اساس آمار سال 1400 به طول انجامیده است.

به گفته وی، پس از تشکیل پایگاه داده، مراحل پردازش و تحلیل با انجام محاسبات تخصصی مربوط به شاخص سازی، ترکیب شاخص ها، معرف ها و ابعاد، انجام و نهایتا وضعیت هریک از معرف ها، شاخص ها و ابعاد مفهوم توسعه اجتماعی به تفکیک 457 شهرستان و 31 استان کشور مشخص و گزارش اولیه نتایج استخراج شده است.

مدیرگروه پژوهشی توسعه اجتماعی جهاددانشگاهی استان در پایان، خاطرنشان کرد: تمامی داده های این مطالعه مکانی شده و نقشه های خروجی آن در دست تهیه است و بر اساس پیش بینی اهداف و برنامه عملیاتی طرح مذکور درصد پیشرفت پروژه 70 تا 80 درصد اعلام می شود.

کلید واژه ها: توسعه اجتماعی گروه پژوهشی جهاددانشگاهی استان


نظر شما :