رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکیدکرد:

همکاری مشترک درمانی تحقیقاتی جهاددانشگاهی استان مرکزی و علوم‌پزشکی/این نهاد دارای بنیه علمی بالایی است

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۱ کد : ۵۷۷۱۸ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر امانی با بیان اینکه خوشبختانه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی عملکرد خوبی در حوزه درمان ناباروری داشته است، گفت: جهاددانشگاهی استان و دانشگاه علوم پزشکی اراک می توانند همکاری تحقیقاتی داشته باشند.
همکاری مشترک درمانی تحقیقاتی جهاددانشگاهی استان مرکزی و علوم‌پزشکی/این نهاد دارای بنیه علمی بالایی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جریان بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان با اشاره به وسعت بسیار زیاد مسئولیت های دانشگاه علوم پزشکی، اظهارکرد: مسلما دانشگاه انحصارگرا نیست و از حضور نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که دارای بنیه علمی بالایی است در کنار خود، استقبال می کنیم و هیچ گاه این نهاد را مقابل خود ندیده ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی عملکرد خوبی در حوزه درمان ناباروری داشته است، گفت: امروز یکی از مشکلات اصلی کشور جوانی جمعیت است و فعالیت این مجموعه کمک شایانی به افزایش جمعیت خواهد کرد.

امانی تصریح کرد: یکی از اهداف دانشگاه جلوگیری از موازی کاری است. در بحث کمک خیرین با چنین امری روبرو هستیم و باید هدفمندی خاصی در این راستا صورت گیرد. کشور ما غنی و توانمند است؛ ولی باید ظرفیت ها در جای درست هزینه شود تا مردم خدمات بهداشتی و درمانی خوب را در جای درست دریافت کنند و حداقل در استان مرکزی باید کمبودها و مشکلات را شناسایی کرده و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان، در حوزه نیروی انسانی و جذب پزشک است، گفت: در حال حاضر با کمبود رزیدنت در کشور مواجه هستیم. تا سال ۱۴۰۵ ورودی داریم، اما خروجی نخواهیم داشت و قطعا در چنین شرایطی با کمبود نیروی انسانی مواجه می شویم و با توجه به اینکه برای توسعه مراکز درمانی مختلف باید در وهله اول نیروی انسانی این مراکز را تامین کنیم، مسلما با هم افزایی می توان از داشته های یکدیگر استفاده کرد و به کمک مردم آمد. بر این اساس قطعا جهاددانشگاهی استان مرکزی می تواند در زمینه درمانی و تحقیقاتی فعالیت های مشترکی با دانشگاه علم پزشکی اراک داشته باشد.

صدور مجوز جراحی محدود مرکز درمان جهاددانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص صدور مجوز جراحی محدود برای مرکز درمان جهاددانشگاهی، بیان کرد: مسلما محدوده جغرافیایی این مرکز به شکلی است که تردد ماشین آلات خدماتی و آتش نشانی به راحتی میسر نیست و از این حیث دست دانشگاه برای صدور مجوز بسته است. اگر جهاددانشگاهی کشور با وزارت بهداشت تفاهم نامه ای در زمینه های مختلف منعقد کند می توان براساس آن تفاهم نامه فعالیت های مشترک انجام داد و تامین نیروی انسانی و پزشک را تسهیل کرد.

وی تاکید کرد: قطعا دانشگاه علوم پزشکی اراک همراه جهاددانشگاهی خواهد بود، باید نقاط قوت و کمبودها را شناسایی کرد و با هم افزایی و تشریک مساعی و تعیین اهداف مشخص، همکاری مشترک را تعریف کرد.

دکتر داوود حکمت پو سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه، بیان کرد: امسال سال جوانی جمعیت است و طبق رسالت واگذار شده به دانشگاه، یکی از پایه های تقویت این مسئله، معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی است و در شورای پژوهشی یکی از اولویت های تحقیقاتی سال ۱۴۰۲ همین مسئله تعیین شده است.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در حوزه تحقیقاتی و آزمایشگاهی پشتیبان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی باشد

وی افزود: در بحث باروری و درمان ناباروری و مسائلی که مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی با آن روبرو است، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی می تواند در حوزه تحقیقاتی و آزمایشگاهی پشتیبان باشد و مسائل حوزه علوم پایه را مطرح کند و اولویت های پژوهشی را اعلام کند تا در زمینه جمعیت طرح های تحقیقاتی به خروجی مناسب برسد.

وی در پایان به نقل از ایسنا، گفت: دانشگاه، اساتیدی با تخصص های مختلف را در اختیار دارد که می توان از این ظرفیت برای رفع مشکلات جهاددانشگاهی استفاده کرد و پیشنهاد می شود که حتما این مشکلات به دانشگاه اعلام شود تا در قالب امور تحقیقاتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود و می توان هم افزایی در زمینه تحقیقاتی نیز داشت.

در پایان این نشست، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بخش های مختلف مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی بازدید به عمل آورد.

کلید واژه ها: معاونت تحقیقات فناوری دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک جهاددانشگاهی درمان ناباروری جهاددانشگاهی


نظر شما :