رئیس جهاددانشگاهی استان خبرداد:

راه‌اندازی شعبه "مرکز رصد و پایش سالمندان کشور" در استان مرکزی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۸ کد : ۵۷۷۱۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مرادی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های جهاددانشگاهی استان مرکزی و طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شعبه ای از مرکز رصد و پایش سالمندان کشور با شعار "سالمند سالم تر" در استان مرکزی فعال می شود.
راه‌اندازی شعبه "مرکز رصد و پایش سالمندان کشور" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در جریان بازدید دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های جهاددانشگاهی استان مرکزی و طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شعبه ای از مرکز رصد و پایش سالمندان کشور با شعار "سالمند سالم تر" در استان مرکزی فعال می شود، همچنین اولین شعبه مرکز HSE کشور نیز در استان راه اندازی خواهد شد که ارزیابی ریسک در استان را دنبال می کند.

وی تاکید کرد: به واسطه راه اندازی این دو مرکز از ظرفیت موجود در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی نهایت استفاده صورت می گیرد.

دکتر مریم جنابی سرپرست مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به تولد هزار نوزاد از سال ۱۳۹۳ تاکنون بدنبال درمان های انجام شده توسط این مرکز، اظهارکرد: امکانات مرکز با بهترین مراکز پایتخت برابری می کند و پرسنل این مرکز نیز نهایت تلاش و تخصص خود را برای کمک به بیماران نابارور به کار می گیرند و همه این ظرفیت ها باعث شده است که الزامی برای مراجعه به دیگر مراکز کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه، کلینیک اهدا در بحث اهدای تخمک، اهدای جنین و رحم جایگزین فعال است، افزود: خدمات درمان ناباروری از سوی بیمه ها، تا حدی پوشش داده می شود، اما تعرفه ها به شکل نیمه دولتی محاسبه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه ماندگاری فلوشیپ های غیربومی قدری مشکل آفرین شده است؛ چراکه پس از مدتی تمایلی به ماندن در استان ندارند به همین دلیل باید تعداد فلوشیپ های بومی را در استان افزایش دهیم و در این راستا نیازمند نهایت همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مرکز هستیم، همچنین در بحث توسعه و فعالیت آزمایشگاه ژنتیک نیز چالش هایی وجود دارد که خدمات رسانی این آزمایشگاه را تحت تاثیر قرار داده است.

جنابی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد نیمه دولتی است و لازم است دانشگاه علوم پزشکی  همانطور که نسبت به دیگر آزمایشگاه ها نگاه سختگیرانه ندارد، نسبت به فعالیت آزمایشگاه ژنتیک نیز نهایت همکاری را با مرکز داشته باشد، تاکیدکرد: این مرکز علیرغم برخورداری از تجهیزات و امکانات به روز، هر روز ساعت ۱۴ فعالیت خود را خاتمه می دهد و در واقع ارائه خدمات در این مرکز روندی اداری به خود گرفته است، اگر بتوانیم اعمال جراحی محدود را در این مجموعه راه اندازی کنیم می توانیم از ظرفیت های موجود در این فضا به صورت کامل بهره مند شویم.

وی در پایان به نقل از ایسنا، اضافه کرد: برای راه اندازی کلینیک دیابت تمامی الزامات و بهسازی محیط در مرکز انجام شد، اما در ثبت متخصص دیابت با چالش روبرو شدیم و فعلا این کلینیک با وجود هزینه انجام شده، فعال نشده است.

کلید واژه ها: مرکز تخصصی درمان ناباروری استان مرکزی جهاددانشگاهی


نظر شما :