دکتر مسلمی خبرداد:

به‌کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی جهت تصویب سند ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۷ کد : ۵۸۲۴۱ اخبار عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به تصویب سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در هیات دولت، از آمادگی این نهاد برای به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌هایش در تحقق اهداف و راهبردهای این سند خبر داد.
به‌کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی جهت تصویب سند ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، یکی از رسالت‌های این نهاد را پرداختن به مسایل و چالش‌های کلان کشور دانست و گفت: اسکان غیررسمی به دلیل گسترش روزافزون در کشور و تشدید آثار و پیامدهای آن در شهرها، متأسفانه به یک چالش کلان در کشور تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حاشیه‌نشینی را به‌عنوان یکی از چالش‌های کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی اعلام کردند و از مسئولان خواستند برای این معضل راه‌حل‌های علمی ارایه دهند، اظهارکرد: جهاددانشگاهی نیز به این حوزه ورود پیداکرده است و تهیه سند «راهبردی ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی» یکی از این اقدامات ارزشمند پیرامون این پدیده است. 

دکتر مسلمی افزود: تهیه این سند در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های مسکن و شهرسازی و به استناد به جزء 3 بند الف ماده 120 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی(1396-1400)توسط وزارت راه و شهرسازی به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی محول شد.

رییس جهاددانشگاهی این سند را یکی از دستاوردهای مهم این نهاد انقلابی در حوزه علوم انسانی دانست و تاکید کرد: اکنون‌که این سند مهم به تصویب هیات دولت رسیده است، فرصتی مغتنمی را فراهم خواهد کرد که جهاددانشگاهی نقش بیشتری را برای کاهش و کنترل این مساله کلان کشور در هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های متولی ایفا کند. 

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود در تحقق اهداف و راهبردهای این سند اعلام می‌دارد.

دکتر مسلمی نائینی ضمن قدردانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی برای انجام این طرح ملی، ابراز امیدواری کرد، جهاددانشگاهی بر اساس رسالت و ظرفیت‌های انسانی و ساختاری خود، در پیوند با دستگاه‌های متولی و جامعه صاحب‌نظر،گام‌های مؤثری را در تحقق اهداف، راهبردها و سیاست‌های این سند بردارد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سند کلان کشور علوم انسانی


نظر شما :