مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجهزترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۵۸ کد : ۵۸۴۵۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاددانشگاهی استان، مجهزترین مرکز در حوزه درمان مشکلات ناباروری غرب کشور است.
مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجهزترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکزی، گفت: بیشترین حجم مراجعان به مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاددانشگاهی استان در اراک شامل زوج‌هایی از استان‌های لرستان و همدان است.

وی با اشاره به اینکه، ناباروری برای برخی خانوادها به عنوان نقص در یکی از زوج‌ها شناخته می‌شود، افزود: زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند در شهر و استان خود اقدام به درمان نداشته باشند بنابراین برای درمان از اراک به تهران مراجعه می‌کنند و زوج‌های سایر استان‌ها برای درمان، به مرکز رویان اراک می‌آیند.

ظرفیت علمی و تحقیقاتی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با وجود ظرفیت علمی و تحقیقاتی که در مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی وجود دارد، این مجموعه علمی و درمانی کمتر برای مردم شناخته شده است.

مرادی تصریح کرد: لازم است اطلاع رسانی از ظرفیت این مرکز درمانی صورت گیرد تا از تمامی ظرفیت علمی و تخصصی این مجموعه برای ارایه خدمات استفاده شود.

وی به فرآیند درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: در ناباروری فرآیند نتیجه‌گرا مورد توجه است و این مهم نیاز به ممارست و ادامه درمان تا رسیدن به نتیجه مطلوب دارد.

بیمه پایه ۷۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پذیرفته است

مرادی به حمایت‌های بیمه از هزینه درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: بیمه پایه ۷۰ درصد هزینه درمان را متقبل شده و در صورت نیاز می‌توان از تسهیلات پیش بینی شده بدون کارمزد برای درمان استفاده کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان اظهارکرد: در راستای کمک به زوج‌های نابارور، اولین موسسه درمان ناباروری رویش امید رویان در استان تاسیس شده است.

گفتنی است؛ ساخت مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شد و با راه‌اندازی آن این مرکز به متقاضیان درمانی از استان‌های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد.

کلید واژه ها: استان مرکزی درمان ناباروری


نظر شما :