در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و مرکز بهداشت اراک

۰۶ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۵۸۷۲۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نشست هم‌اندیشی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی و رییس مرکز بهداشت اراک در حوزه درمان ناباروری برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی روسای جهاددانشگاهی استان مرکزی و مرکز بهداشت اراک

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست با رئیس مرکز بهداشت اراک به ارائه گزارشی از ظرفیت های این نهاد و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی پرداخت.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های مرکز بهداشت اراک با همکاری مجتمع درمانی جهاددانشگاهی جهت درمان ناباروری در استان تاکید کرد و افزود: حوزه توریسم پزشکی و گردشگری سلامت یکی از راهکارهای موثر درمان ناباروری است که می توان خدمات موثری در این زمینه انجام داد.

مرادی همچنین از آمادگی جهاددانشگاهی استان جهت برگزاری جلسات در حوزه ناباروری با مراکز درمانی از جمله مرکز بهداشت خبر داد.

مهندس سید شهریار حسینی رییس مرکز بهداشت اراک نیز در ادامه بر تعامل دوجانبه جهت اجرای سیاست های جوانی جمعیت تاکید کرد.

وی خواستار همکاری بیشتر مراکز درمانی مرکز بهداشت اراک با مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان شد و افزود: سه مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و سینا در استان می بایست در راستای تشویق فرزندآوری با همدلی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های مجتمع درمانی جهاددانشگاهی، این مرکز می تواند در آموزش ماما به مرکز بهداشت اراک کمک های شایانی انجام دهد.

دکتر فرید ثاقبی دکترای حرفه ای پزشکی اراک در ادامه بر لزوم بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت و توانمندی های مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان شد و افزود: این مرکز درمانی می تواند نقش مهمی در آموزش پرسنل مراکز بهداشت اراک داشته باشد.   

مریم جنابی سرپرست مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه توضیحاتی در خصوص این مرکز درمانی بیان کرد.

وی با اشاره به هزینه های درمانی زوجین نابارور، اظهارکرد: مرکز درمانی جهاددانشگاهی با ارائه وام قرض الحسنه بدون سود تا سقف 10 میلیون تومان به زوجین نابارور به هزینه های درمانی آنان کمک می کند.

 راضیه رجبیان مسوول مرکز بهداشت خانواده اراک نیز بر ضرورت شناسایی زوج های نابارور در این شهرستان تاکید کرد و افزود: در خصوص ارائه خدمات سه مرکز درمان ناباروری در استان، اطلاع رسانی به زوجین در حال انجام است.

ژیلا رفیعی کارشناس ناباروری مرکز بهداشت اراک نیز با بیان اینکه بیش از 2800 زوج نابارور در اراک وجود دارد، تصریح کرد: در همین راستا بیش از 27 هزار زوج اراکی که دارای تک فرزند هستند شناسایی شده اند که این مرکز نقش مهمی در ترغیب آنان به فرزندآوری بر عهده دارد.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت اراک درمان ناباروری جهاددانشگاهی


نظر شما :