رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

عدم مطالبه‌گری دستگاه‌های اجرایی استان از جهاددانشگاهی/درصدد ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی هستیم

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۵ کد : ۵۹۳۴۸ اخبار عمومی تاپ خبر
مرادی با بیان اینکه جهاددانشگاهی موظف است به عنوان یک شبکه گسترده، خدمات متعددی به جامعه ارائه دهد، یادآورشد: جهاددانشگاهی استان متناسب با فعالیت های استان رشد نکرده و یکی از دلایل آن عدم مطالبه گیری دستگاه های اجرایی از این نهاد انقلابی است.
عدم مطالبه‌گری دستگاه‌های اجرایی استان از جهاددانشگاهی/درصدد ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از مجموعه جهاددانشگاهی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای غیردولتی است که در حوزه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت می نماید.

وی تصریح کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک با حضور بیش از 600 دانشجو در حوزه آموزش های بلند مدت و در حوزه آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی در زمینه برگزاری دوره های پزشکی، علوم انسانی و فنی مهندسی عملکرد خوبی دارد.

مرادی با اشاره به فعالیت حوزه فرهنگی تصریح کرد: در معاونت فرهنگی با توجه به ماهیت دانشجویی بودن، فعالیت های بسیاری در حال انجام است. خبرگزاری های ایسنا و ایکنا از دیگر بخش های زیرمجموعه معاونت فرهنگی این نهاد به شمار می رود.

وی اضافه کرد: معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان به منظور تحقق اهداف کلان سازمانی با هدف نقشی موثر و فعالیت تشکیل شده و در حال حاضر طرح ملی "بررسی وضعیت شاخص‌های توسعه اجتماعی در ایران" به همت گروه پژوهشی توسعه اجتماعی در استان و در 458 شهرستان سراسر کشور در حال اجراست.

مرادی اظهارکرد: آزمایشگاه جامع جهاددانشگاهی استان با انجام آنالیز خاک کشاورزی، آب کشاورزی، سایرخدمات آزمایشگاهی در حوزه کشاورزی و محیط زیست با تعرفه دولتی در حال فعالیت است و نمایندگی استانی پژوهشکده معتمد محیط زیست در استان را داراست.

مرادی همچنین از افتتاح مرکز خدمات تخصصی و مطالعات سنگ محلات و نیم‌ور جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: این مرکز مطالعاتی اولین مرکز تخصصی تحقیقاتی سنگ کشور است که می تواند در سطح استان، خدمات فنی و تخصصی در تحقیقات و پژوهش‌ های کاربردی را ارائه داده و در کنار معدن‌ کاران حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.

این مقام مسوول با بیان اینکه جهاددانشگاهی موظف است به عنوان یک شبکه گسترده، خدمات متعددی به جامعه ارائه دهد، یادآورشد: جهاددانشگاهی استان متناسب با فعالیت های استان رشد نکرده و یکی از دلایل آن عدم مطالبه گیری دستگاه های اجرایی از این نهاد انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی قطب کشاورزی است درصددیم با ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی در زمینه کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی با توجه به موقعیت استان مرکزی و مزیت های استان خدماتی داشته باشیم.

مرادی در پایان گفت: جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی و پزشکی ورود موفقیت آمیزی داشته؛ لذا درصدد راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهش جهاددانشگاهی هستیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی مرادی


نظر شما :