با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی؛

مرکز "خدمات تخصصی و مطالعات سنگ محلات و نیم‌ور" افتتاح شد

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۵۴ کد : ۵۹۳۹۹ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مرکز خدمات تخصصی و مطالعات سنگ محلات و نیم‌ور وابسته به جهاددانشگاهی استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهرستان محلات افتتاح شد.
مرکز "خدمات تخصصی و مطالعات سنگ محلات و نیم‌ور" افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان در مراسم افتتاح این مرکز که وابسته به جهاددانشگاهی استان است و در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شهر نیم‌ور مستقر است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی و از رویش‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: تعابیر مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاددانشگاهی فرصتی است تا ما آن را قدر دانسته و از آن استفاده درست و مطلوب داشته باشیم و از طرفی وظیفه ما را سنگین می‌کند تا بتوانیم اقدام جدی و عظیمی انجام دهیم.

مرادی با اشاره به استقرار تیم مدیریتی جدید در جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: با استقرار این تیم، طرح تحولی در جهاددانشگاهی تهیه شده است که با الگوی پیشرفت با ایمان و امید و تکیه بر جوانان تدوین شده است و می‌توان گفت در استان‌ها نیز در حال پیاده‌سازی است.

وی افزود: طی جلسات مختلف بر اساس مزیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها مقرر شد که توانمندی‌های جدیدی به مجموعه جهاددانشگاهی افزوده شود تا بتوانیم اقدامات معطل مانده را انجام دهیم. البته به دنبال موازی‌کاری نیستیم و تلاش ما بر این است که اقداماتی خلاقانه و نوآورانه را انجام دهیم.

محلات و نیم‌ور به عنوان پایتخت سنگ کشور شناخته می‌شوند

رئیس جهاددانشگاهی استان اضافه کرد: یکی از مزیت‌های استان مرکزی، بحث سنگ است و محلات و نیم‌ور به عنوان پایتخت سنگ کشور شناخته می‌شوند که از توانمندی‌های زیادی در این زمینه برخوردار هستند. از طرفی ظرفیت‌های مناسبی در جهاددانشگاهی واحدهای مختلف وجود دارد.

وی تصریح کرد: مقرر شد که ساختمان حاضر که در چند سال اخیر تقریبا بلااستفاده بوده و از سرمایه‌های جهاددانشگاهی محسوب می‌شود، احیا شده و بتوان با توجه به مزیت‌های شهرستان محلات در حوزه سنگ از آن استفاده ویژه‌ای کرد تا توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در قسمت‌های مختلف پای کار آمده و از آن استفاده شود.

مرادی گفت: تلاش می‌شود تا با تبدیل این ساختمان به مرکز خدمات تخصصی و مطالعات سنگ، چتری را برای انجام اقدامات مختلف باز کنیم. در اولین گام با پارک علم و فناوری استان تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده ایم تا مرکز رشد مشترک جهاددانشگاهی با پارک علم و فناوری در این مکان مستقر شود تا بتوانیم با استفاده از مزایای پارک، شرکت‌هایی را که در حوزه سنگ فعال هستند، در این مکان مستقر کنیم. در کنار آن، بحث‌های آموزشی را در پیش خواهیم گرفت.

یکی از برنامه‌های جدی جهاددانشگاهی تبدیل کردن شهرستان محلات به قطب سنگ در کشور است

وی با تشکر از حمایت‌های نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، اداره صمت شهرستان، رئیس انجمن سنگ ایران و انجمن سنگ‌بری‌های شهرستان محلات، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های بیشتر با استفاده از زیرساخت‌های موجود در این مرکز، اقدام موثر و مفیدی را انجام دهیم. یکی از برنامه‌های جدی جهاد دانشگاهی تبدیل کردن شهرستان محلات به قطب سنگ در کشور است.

این مقام مسوول در پایان به نقل از ایسنا با اشاره به حمایت‌های ویژه جهاددانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی از این طرح تصریح کرد: پیگیری‌های موثر این دوستان نقش مهمی در این اتفاق داشت که امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.


نظر شما :