رئیس جهاددانشگاهی:

حراست جهاددانشگاهی باید دانش بنیان باشد/سرمایه انسانی؛ موتور حرکت جهاددانشگاهی

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۷ کد : ۵۹۵۲۲ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه حراست جهاددانشگاهی باید دانش بنیان باشد و انتقال تجربه و آموزش داشته باشد، عنوان کرد: باید به اماکن و اطلاعات خاصی که در جهاددانشگاهی داریم، حفاظت شود.
حراست جهاددانشگاهی باید دانش بنیان باشد/سرمایه انسانی؛ موتور حرکت جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه هشتمین گردهمایی سراسری مدیران حراست واحدهای سازمانی این نهاد با اشاره به برگزاری این گردهمایی در جوار هشتمین امام شیعیان ابراز امیدواری کرد: این گردهمایی منشاء برکات بسیاری شود.

وی با مرور سخنانی از مقام معظم رهبری در رابطه با جهاددانشگاهی، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی ما، ارتباط با بدنه است که حراست در این زمینه می‌تواند فعال باشد و در این میان به خصلت‌های همچون تواضع و فروتنی مرحوم کاظمی آشتیانی به عنوان نمونه اشاره کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور به مجموعه ساختارهایی نیاز داشت تا آرمان‌ها و اهداف موردنظر ملت بزرگ ایران را پیگیری و محقق سازد گفت: یکی از این اهداف، توسعه و پیشرفت سریع و مسأله محور علم و فناوری داخلی و تقویت خودکفایی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی ایرانی و در بستر مدیریت جهادیِ مولود انقلاب بود.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه این هدف متعالی در بطن خود، نیروهای عظیم جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باور توانایی ملی را پروراند ادامه داد: جهاددانشگاهی از تأثیرگذارترین مراکزی است که پا در این عرصه گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح کشور به تدوین برنامه تحول این نهاد اشاره کرد و گفت: بدیهی است با گذشت زمان، و برحسب تغییرات محیطی و داخلی، مأموریت سازمان‌ها دچار تغییر و تحول می‌شود و اگر سازمان‌ها خود را با این تحولات و الزامات محیطی منطبق نکنند، از تأثیرگذاری آن‌ها کاسته شده و جایگاه خود را از دست خواهند داد.

رییس جهاددانشگاهی افزود: این نهاد نیز اگر به‌عنوان یکی از ستون‌های نظام علمی،‌ فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی کشور بخواهد در گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در طول دهه‌های گذشته داشته‌اند، موفق عمل کند، بایستی با تغییر شرایط و الزامات علمی و فناوری در دنیا و کشور همراه شده، و تلاش کند با بهره‌گیری از یک برنامه تحول مناسب و یکپارچه نقش و جایگاه خویش را مورد بازبینی قرار دهد.

دکتر مسلمی نائینی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه حراست، گفت: حراست موضعی است که قرار گرفتن در آن مسوولیتی خطیر را متوجه هر فرد می‌کند چراکه می‌بایست آنچنان قوی و قدرتمند عمل کند که خود در مسیر تهمت و اتهام قرار نگیرد.

وی همچنین از حراست به‌عنوان بازوی مدیریت، مشاوری امین و چشم مدیریت نام برد و گفت: حفظ اسناد، نظارت، اشرافیت، از زمان جلوبودن، شناسایی چالش‌ها، پیش‌بینی، پیش‌گیری، ایثارگری، اقتدار، تخصص، تدبیر، تخصص، حامی ولایت و انقلاب، از جنس مردم بودن و اشرافیت از ویژگی‌های نیروهای حراست است.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به توصیه‌هایی پیرامون نیروهای حراست و بیان اینکه چگونه باشیم؟، گفت: لازم است ابتدا خودمان را بسازیم؛ دست‌گیر باشیم نه مچ گیر؛ هدایت و راهنمای کنیم نه تجسس؛ مشورت‌های مؤثر و اطلاع‌رسانی به‌موقع به مدیران ارائه دهیم، ارتباط صمیمانه با دیگران داشته باشیم.

دکتر مسلمی نائینی از توجه و دقت در رضایت‌مندی ارباب‌رجوع، بررسی منشأ نارضایتی‌های کارکنان به‌عنوان وظایف حراست نام برد و گفت: حراست به‌عنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشرافی که به مجموعه دارد می‌تواند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود  و وظیفه حراست‌ها حفظ سلامت و صیانت از سرمایه انسانی  است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه حراست جهاددانشگاهی باید دانش بنیان باشد و انتقال تجربه و آموزش داشته باشد، عنوان کرد: باید به اماکن  و اطلاعات خاصی که در جهاددانشگاهی داریم، حفاظت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تکریم و گفتگو با سرمایه انسانی به‌عنوان موتور حرکت جهاددانشگاهی نام برد و به برگزاری نشست‌های مستمر با اعضای جهاددانشگاهی در بخش‌ها و استان‌های مختلف اشاره کرد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی حراست


نظر شما :