قرائت زیارت پرفیض عاشورا در جهاددانشگاهی استان مرکزی/محور زیارت عاشورا به مصیبت رسول‌الله(ص) اشاره دارد

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۳ کد : ۵۹۷۷۶ اخبار عمومی تاپ خبر
حجت الاسلام فراهانی یکی از مهمترین ابتلائات پیامبر اکرم(ص) را حماسه عاشورا عنوان کرد و گفت: از روایات متعدد استفاده می شود که محور زیارت عاشورا به مصیبت رسول الله(ص) اشاره دارد.
قرائت زیارت پرفیض عاشورا در جهاددانشگاهی استان مرکزی/محور زیارت عاشورا به مصیبت رسول‌الله(ص) اشاره دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام فراهانی از طلاب حوزه علمیه استان در مراسم عزاداری اولین روز ماه محرم در جمع جهادگران جهاددانشگاهی استان، گفت: زیارت عاشورا یکی از معروف ترین زیارت نامه هایی است که بر خواندن مدام آن با توجه به آثار و برکات فراوانی که دارد تاکید شده است.

وی یکی از مهمترین ابتلائات پیامبر اکرم(ص) را حماسه عاشورا عنوان کرد و گفت: آنچه از روایات متعدد استفاده می شود این است که محور زیارت عاشورا به مصیبت رسول الله(ص) اشاره دارد.

 حجت الاسلام فراهانی در ادامه به مقام شفاعت سید و سالار شهیدان(ع) در قیامت اشاره کرد و افزود: مقام شفاعت آن حضرت را احدی ندارد و در روز قیامت، گناهان شیعیان را مورد شفاعت قرار می دهند.

وی تصریح کرد: در روایات فراوانی از ائمه اطهار(ع) در باره ثواب گریستن و عزاداری بر مصائب امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت نقل شده است. امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) روایات بسیاری در خصوص گریستن بر مصیبت سید وسالار شهیدان(ع) دارد و با توصیه به دیگران به راه اندازی مجالس عزای حسینی تاکیدات ویژه داشتند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن قرائت زیارت پرفیض عاشورا توسط جهادگران جهاددانشگاهی، مداحی در سوگ سرور و سالار شهیدان(ع) و یاران باوفای آن حضرت برگزار شد و از شرکت کنندگان با صرف صبحانه پذیرایی به عمل آمد.


نظر شما :