جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۶) فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

جهاددانشگاهی؛ حلقه اتصال صنعت و دانشگاه/این نهاد به حوزه علمی و اقتصادی نگاه راهبردی داشته باشد

۰۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۳۵ کد : ۶۰۲۸۹ اخبار عمومی تاپ خبر
سردار کریمی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید در حوزه علمی و اقتصادی نگاه راهبردی داشته باشد، گفت: نگاه راهبردی نباید منحصر به استان مرکزی باشد بلکه باید نگاه جامع به کشور و حتی فعل و انفعالات بین المللی صورت گیرد.
جهاددانشگاهی؛ حلقه اتصال صنعت و دانشگاه/این نهاد به حوزه علمی و اقتصادی نگاه راهبردی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان تجلی گاه علم، ایمان و عمل اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت افزون بر ۸۰ واحد دانشگاهی در استان مرکزی و تحصیل دانشجویان در رشته‌های متنوع و مختلف و از طرفی قرار گرفتن این استان در جایگاه دوم صنعت کشور و جایگاه دوم در حوزه صنایع مادر و استراتژیک، می‌طلبد که پیوندی بین جوامع صنعتی و دانشگاهی برای توسعه دو بال صنعت و دانشگاه برقرار شود و جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان محور و حلقه اتصال این پیوند نقش آفرینی کند.

جهاددانشگاهی؛ نهادی ظرفیت ساز در حوزه های تولیدی و اقتصادی

وی از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی ظرفیت ساز در حوزه های تولیدی و اقتصادی یاد کرد و گفت: علاوه بر قریب به سه هزار واحد صنعتی مستقر در استان مرکزی، حدود ۴۴۰ معدن مختلف در این استان فعالیت دارند و هر کدام از این معادن ظرفیتی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند.

وی به مزیت استان مرکزی در پرورش مشاهیر و مفاخر گوناگون اشاره کرد و گفت: افزون بر ۱۲۰۰ نفر از مشاهیر و مفاخر ملی و نخبه های کشور پرورش یافته استان مرکزی هستند که بیانگر ظرفیت بالای این خطه از کشور در حوزه علم و دانش و فعالیت جوامع دانشگاهی نظیر جهاد دانشگاهی است.

سردار کریمی تصریح کرد: جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و پژوهشکده‌های ذیل جوامع دانشگاهی استان مرکزی می‌توانند از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، علمی، اقتصادی، فرهنگی این استان در جهت بالندگی و توسعه پایدار استفاده کنند و الگویی برای سایر نقاط کشور باشند.

بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی نیازمند برقراری پیوند عمیق جوامع علمی و دانشگاهی با حوزه تولید و صنعت است

وی به نقش و ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه تحقیق، پژوهش، فناوری، درمانی و ... اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی، نیازمند برقراری پیوند عمیق جوامع علمی و دانشگاهی با حوزه تولید و صنعت و نیز احصای دقیق نیازهای جامعه برای ارائه برنامه و طرح برای برطرف کردن آنهاست.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با ایمان، امید و اعتماد به جوانان و با روحیه جهادی باید به دنبال جریان سازی و الگوسازی‌ در تعامل با نهادهای علمی و تحقیقاتی باشد تا بتوان آثار و برکات آن را در استان و حتی در سطح ملی مشاهده کرد.

وی در ادامه به انتقال قدرت جهانی از دنیای غرب به شرق اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت طلایی استفاده کرد چرا که روسیه، چین و ایران از کشورهای مطرح شرق هستند و ایران باید نقش خود را به خوبی ایفا کند. طبیعی است که در حکمرانی جدید، علم و صنعت است که می‌تواند موجب اقتدار و بالندگی کشور شود و تقویت فعالیت‌های نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی در حوزه ماموریت‌های خود می‌تواند به نقش آفرینی کشور در حوزه علمی و اقتصادی شتاب ببخشد.

سردار کریمی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید در حوزه علمی و اقتصادی نگاه راهبردی داشته باشد، افزود: نگاه راهبردی نباید منحصر به استان مرکزی باشد بلکه باید نگاه جامع به کشور و حتی فعل و انفعالات بین المللی صورت گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دفاع مقدس یادگیری علوم روز را در دستور کار خود قرار داد و به تولید صنایع نظامی، سلاح های راهبردی نظیر موشک و ... دست یافت و توانست ارتباط موثری را با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برقرار کند تا بتواند علاوه بر برطرف کردن نیازهای خود برای تولید علم و پیشرفت کشور گام بردارد.

جهاددانشگاهی از نهادهایی است که در کنار سپاه می تواند نقش آفرینی کند

وی افزود: جهاددانشگاهی از نهادهایی است که در کنار سپاه می تواند نقش آفرینی کند و همراهی و ارتباط این دو مجموعه از سالیان گذشته برقرار شده و باید با شناسایی توانمندی های مشترک، ارتباط و تعامل را تقویت کرد تا رشد علمی و تولید محقق شده و نیازهای کشور برطرف شود.

فرمانده سپاه روح الله استان در پایان به نقل از ایسنا، گفت: راه اندازی معاونت دانش پژوهشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف ظرفیت سازی در علوم مختلف برای سراسر کشور صورت گرفته تا در کنار نهادهای علمی نظیر جهاددانشگاهی بتواند در عرصه اجرای ماموریت علمی و پژوهشی خود نیز نقش آفرینی کند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :