جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۱۱) رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه:

جهاددانشگاهی؛ نماد واقعی تحقق شعار «ما می‌توانیم»/ پروژه‌های خوبی در راستای توسعه آموزش کارکنان دولت در دست داریم

۱۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۷ کد : ۶۰۴۷۸ اخبار عمومی تاپ خبر
مرادی اظهار کرد: جهاددانشگاهی، نهال نورس انقلاب بود که اکنون تبدیل به درخت پرثمر و تنومندی شده است که دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا می‌کند و خدمات گسترده ای را در این راستا انجام می‌دهد. جهاددانشگاهی، نماد واقعی تحقق شعار «ما می توانیم» است و با فعالیت های جهادی خود در طول این سال‌ها، این شعار را محقق کرده است.
جهاددانشگاهی؛ نماد واقعی تحقق شعار «ما می‌توانیم»/ پروژه‌های خوبی در راستای توسعه آموزش کارکنان دولت در دست داریم

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، نهال نورس انقلاب بود که اکنون تبدیل به درخت پرثمر و تنومندی شده است که دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا می‌کند و خدمات گسترده ای را در این راستا انجام می‌دهد. جهاددانشگاهی، نماد واقعی تحقق شعار «ما می توانیم» است و با فعالیت های جهادی خود در طول این سال‌ها، این شعار را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی بر اساس مقتضیات و نیازهای جامعه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است گفت: در عرصه فرهنگی، ایسنا یکی از تاثیرگذارترین خبرگزاری‌ها در کشور و ایکنا به عنوان بزرگترین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن است، همچنین سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان ترویج مطالعه و نشر، مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا) و سازمان دانشجویان را داریم که از جمله فعالیت های آنها برگزاری انواع مسابقات، مناظرات و بیش از ۱۰۰ نوع فعالیت فرهنگی در کشور است.

مرادی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیش از ۶۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف، سالهاست که مشغول به فعالیت است. همچنین آموزش‌های کوتاه مدت حرفه‌ای در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه داریم و دوره‌های متعدد کاربردی، مهارتی و شغل محور توسط مرکز آموزش های کوتاه مدت برگزار می‌شود. مرکز آزمون جهاد دانشگاهی نیز که هم تراز و هم سطح سازمان سنجش است در طول سال آزمون‌های مختلفی را برای دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کند.

پیگیری راه‌اندازی اولین شهرک گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: در حوزه پژوهش، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی ‌با بیش از یک دهه تجربه، مشغول به فعالیت است و تاکنون ۱۲۰۰ فرزند در این مرکز متولد شده‌اند. در این مرکز درمانی، قسمت های مختلفی از جمله آزمایشگاه تشخیص طبی و آزمایشگاه ژنتیک مشغول به فعالیت هستند.

مرادی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ، موازی کاری در کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: چالش های زیرساختی و مشکلات مهمی در حوزه فرهنگ داریم و باید نقشه راهی برای حوزه فرهنگی در کشور تهیه شود. در این راستا در حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی در تلاشیم تا جهت تهیه این نقشه راه، اقداماتی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان مرکزی اکنون در دو شهرستان محلات و ساوه نیز استقرار دارد گفت: مرکز رشدی در شهرستان‌ محلات داریم که فعالیت‌های خوبی برای کمک به ایجاد مشاغل دانش بنیان دارد. رویکرد تیم مدیریتی جدید این نهاد در استان این است که فعالیت‌ها را گسترش دهیم و وظایف و کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم. جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها ثابت کرده است که با امکانات حداقلی، نتایج حداکثری بدست آورده و همواره جلوی موانع و مشکلات ایستادگی کرده است.

مرادی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه جامع محیط زیست جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: با وجود اینکه مدت زیادی از زمان فعالیت این آزمایشگاه نگذشته است ولی دستاوردهای خوبی از طریق همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو بدست آورده است. گروه توسعه اجتماعی جهاد دانشگاهی که شاخصه‌های توسعه اجتماعی را در سطح ملی بررسی می‌کند نیز گام‌های موثری در طول این مدت برداشته است.

وی ادامه داد: چند هفته پیش در حوزه سنگ و معدن، شاهد آغاز به کار مرکز مطالعات و خدمات تخصصی سنگ در شهر نیم‌ور بودیم که امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد نتایج خوبی در این حوزه در استان باشیم. همچنین در بحث گیاهان دارویی با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی بزرگترین پژوهشکده گیاهان دارویی در خاورمیانه را دارد، تلاش می کنیم در حوزه آموزش، کشت و فعالیت های پیرامون گیاهان دارویی اقدامات موثری در استان انجام دهیم که از جمله آنها، تاسیس اولین شهرک تخصصی گیاهان دارویی است که آنرا در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در سال جاری اظهار کرد: پروژه‌های خوبی را در بحث توسعه آموزش کارکنان دولت و آموزش‌های مهارت محور در دست داریم. همچنین در حوزه درمان ناباروری، اقدامات توسعه‌ای داریم تا در ابعاد مختلف بتوانیم پیشرفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود بتواند کمکی جهت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. ما در تلاشیم تا ارتباطات خود را گسترش دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های خود، نیازهای استان را شناسایی و برطرف کنیم.

مرادی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته، دیدار و بازدیدهای متعددی با مسئولین ارگان‌های مختلف داشته‌ایم گفت: هدف ما آگاه‌سازی مسئولین استانی از فعالیت های جهاد دانشگاهی است. ما نیاز به حمایت مدیران ارشد استانی داریم تا باعث بالندگی و پیشرفت جهاد و در نتیجه پیشرفت استان مرکزی شویم و خدمات ویژه‌ای را برای مردم استان داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی افزود: در سال های گذشته در تعیین شاخص های اجتماعی کشور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی همکاری‌های مختلفی انجام داده‌ایم. گام دومی که اکنون در حال طی کردن آن هستیم، تعیین شاخص‌های توسعه اجتماعی در شهرستان ها در سطح ملی است تا با اصلاحات و تحلیل هایی که خواهیم داشت، بتوانیم این شاخص‌ها را به طور دقیق رصد و ارزیابی کنیم و در اختیار ارگان‌های کشوری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ضعف در حوزه اطلاع رسانی در خدمات خود دارد گفت: برای این منظور، کمیته اطلاع رسانی را در این واحد تشکیل دادیم تا بسیاری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به خصوص در حوزه علم و فناوری و پژوهش را اطلاع رسانی کنیم.

مرادی با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تصریح کرد: خوشبختانه استاندار مرکزی نگاه خوبی به این حوزه دارد و ما نیز با رایزنی‌هایی که داشتیم در کمیته‌های مختلف استانی عضو شدیم و پویش های مختلفی را برای تشویق زوج های نابارور به درمان انجام دادیم. از جمله این پویش‌ها، پویش مشاوره رایگان در هفته جوانی جمعیت و پویش امید در رابطه با غربالگری ‌زوج‌های نابارور در شهرستان هاست که گام اول را در خنداب انجام دادیم، همچنین از طریق ارتباط با مراکز بهداشت شهرستان‌ها، جلسات و نشست‌های مشترکی را پیرامون این حوزه برگزار کردیم.

وی در پایان به نقل از ایسنا با بیان اینکه ۵۰ درصد خدمات ناباروری در کشور در مجموعه‌های جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد گفت: دولت سیزدهم در راستای جوانی جمعیت، بالای ۷۰ درصد هزینه‌های ناباروری را از طریق بیمه پایه پرداخت می‌کند. علاوه بر این تعرفه های درمانی جهاد دانشگاهی، نیمه دولتی است، یعنی مابین تعرفه دولتی و خصوصی است. همچنین اخیرا ارتباط خوبی با بانک‌ها گرفتیم و در بحث اعطای تسهیلات بانکی‌ به زوج های نابارور اقداماتی انجام دادیم. موسسه خیریه رویش امید نیز برای کمک به زوج‌های نابارور به تازگی تشکیل شده تا هیچ زوجی به دلیل مشکلات اقتصادی درمان خود را عقب نیندازد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :