جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۱۴)مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

جهاددانشگاهی نهادی امیدآفرین و آینده‌ساز است/الگوسازی مفهومی مولفه‌های آموزش کارآفرینی توسط این نهاد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۲۷ کد : ۶۰۶۲۴ اخبار عمومی تاپ خبر
گودرزی زاده اظهارکرد: جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های خود می‌تواند ضمن الگوسازی مفهومی و معرفی مولفه ‌های آموزش کارآفرینی و تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌ها، نسبت به ایجاد نگرش و فرهنگ‌سازی در این مقوله، سهمی بسزا داشته باشد و بر همین اساس می‌توان جهاددانشگاهی را نهادی امیدآفرین و آینده‌ساز دانست.
جهاددانشگاهی نهادی امیدآفرین و آینده‌ساز است/الگوسازی مفهومی مولفه‌های آموزش کارآفرینی توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علی گودرزی زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، گفت: مهم‌ترین و بنیادی‌ترین خدمات جهاددانشگاهی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایش دینی و مذهبی در بین دانشجویان، توسعه فناوری با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در سطح دانشگاه است.

وی افزود: این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، باید به یاری آنان آمده تا با مساعدت یکدیگر، نیازهای علمی و آموزشی مرتفع شود. از دیگر خدمات جهاددانشگاهی می‌توان به بررسی و رصد مطالبات بخش‌های مختلف صنعتی کشور، شناسایی نخبگان و ایجاد بستری برای بروز و ظهور دانش و فناوری در کشور توسط نیروهای نخبه و متخصص اشاره کرد.

جهاددانشگاهی گام‌های ارزنده‌ای در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی برداشته است

این مقام مسوول افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از سازمان‌های علمی و آموزشی کشور، با ایجاد فرصت‌های پژوهشی و حمایت از پژوهشگران و محققان در طرح‌های پژوهشی و با هدایت نخبگان توسط اعضای هیات علمی و دانشمندان کشور، ضمن تربیت و پرورش نیروهای انسانی متعهد و توانمند و ایجاد الگوهایی نظیر ثروت‌زایی از علم و فناوری، ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده و تولید و صادرات کالاهای دانش‌بنیان، سلول درمانی، درمان ناباروری، بذرهای هیبریدی و...، به عنوان اهداف زیربنایی توسعه این شرکت‌ها، گام‌های ارزنده‌ای در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی برداشته است.

گودرزی‌زاده تصریح کرد: امروزه کارآفرینی به‌ عنوان یک دانش میان‌رشته‌ای شناخته شده است و پیامدهای با ارزش آن زمانی آشکار می‌شود که از سنین پایین آغاز شود. از آنجا که میان کارآفرینی و مهارت‌آموزی رابطه تنگاتنگی وجود دارد، جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های خود می‌تواند ضمن الگوسازی مفهومی و معرفی مولفه ‌های آموزش کارآفرینی و تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌ها، نسبت به ایجاد نگرش و فرهنگ‌سازی در این مقوله، سهمی بسزا داشته باشد و بر همین اساس می‌توان جهاد دانشگاهی را نهادی امیدآفرین و آینده‌ساز دانست.

وی گفت: در این دوران که بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار تیمی و گروهی وجود دارد، در هریک از بخش‌های مختلف صنعتی، علمی و تحقیقاتی که با روحیه‌ جهادی وارد شده‌ایم، تاثیرگذار بوده و از خطرات و آفات تکروی‌ها و قدرت‌طلبی‌ها مصون مانده‌ایم.

جهاددانشگاهی؛ پلی میان دانشگاه و جامعه

وی اظهار کرد: بر اساس شاکله و ساختار جهاددانشگاهی، این نهاد پلی میان دانشگاه و جامعه است. تعلیم نیروهای نخبه و برجسته علمی نیاز ضروری جامعه است؛ اما این دانش زمانی سودمند است و به کار می‌آید که زمینه ای برای تغییر و تحول شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان به نقل از ایسنا، افزود: اگر تلاش‌ها و حرکت‌های علمی در چارچوب جهت‌گیری‌ها و تقوای الهی باشند، قطعا نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت و زمینه‌ای برای  معرفی نخبگانی مومن و متعهد به جامعه خواهد شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی علمی دانش


نظر شما :