جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۲۳)

جهاددانشگاهی؛ پلی میان صنعت و دانشگاه + فیلم

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۴۹ کد : ۶۱۰۰۹ اخبار عمومی تاپ خبر
نهاد علمی انقلابی جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد ۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) با ایجاد پلی بین صنعت و دانشگاه شروع به کار کرد.
جهاددانشگاهی؛ پلی  میان صنعت و دانشگاه + فیلم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی را صادر کردند تا بعد از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگ منحط غربی از مراکز علمی و فرهنگی کشور زدوده شود.

گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه پژوهش، گسترش طرح‏ های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی برای به‌کارگیری وظایف و توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه و دانشگاه و سایر مراجع و نهاد‌های فرهنگی به‌ویژه برای نسل جوان، از اهداف مهم جهاد دانشگاهی است.

محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه این مرکز در استان مرکزی از سال ۵۹ فعالیت خود را شروع کرده گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان با بیش از ۶۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف، مشغول به فعالیت است.

مرادی با اشاره به آموزش‌های کوتاه مدت حرفه‌ای در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه گفت: دوره‌های متعدد کاربردی، مهارتی و اشتغال محور توسط مرکز آموزش‌های کوتاه مدت برگزار می‌شود.

دکتر مریم جنابی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان نیز در ادامه گفت: در حوزه پژوهش، مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی با بیش از یک دهه تجربه، مشغول به فعالیت است و تاکنون هزار کودک در این مرکز متولد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز درمانی، قسمت‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه تشخیص طبی و آزمایشگاه ژنتیک مشغول به فعالیت هستند.

کلید واژه ها: استان مرکزی جهاددانشگاهی علمی


نظر شما :