استاندار مرکزی تاکید کرد:

جهاددانشگاهی؛ پیشگام حرکت علمی کشور/تعامل با این نهاد برای برداشتن گام‌های بلند در استان مرکزی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۱ کد : ۶۱۳۷۴ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر مخلص الائمه به وجود ظرفیت‌های نخبگانی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی پیشگام حرکت علمی کشور و استان است. در سال‌های گذشته در حوزه درمان ناباروری در استان کارهایی انجام شده است که زمینه توسعه آن وجود دارد.
جهاددانشگاهی؛ پیشگام حرکت علمی کشور/تعامل با این نهاد برای برداشتن گام‌های بلند در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و استانداری مرکزی که با حضور دکتر مسلمی نائینی رئیس این نهاد برگزار شد با اشاره به ارتباط تنگاتنگ با جهاددانشگاهی به‌ویژه در حوزه صنعت نفت و پروژه دکل‌های حفاری اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند.

وی با اشاره به این‌که در استان مرکزی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، گفت: با توجه به فراز و فرودهای جهاددانشگاهی در این استان، زمان آن رسیده تا این واحد به دوره شکوفایی خود بازگردد.

دکتر مخلص الائمه با بیان این‌که جمع بزرگی از چهره‌های علمی کشور از کوچک‌ترین شهر این استان(آشتیان) هستند، گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این سرزمین دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که بخش عمده‌ای از توان فرهنگی و علوم سیاسی کشور از آنجا برخواسته است. در حوزه کشاورزی نیز ویژگی‌های شاخصی دارد.

استانداری مرکزی با اشاره به این‌که اولین شرکت تولید تجهیزات سنگین در استان مرکزی تأسیس شده است، اظهارکرد: به لحاظ تنوعی در استان همه چیز داریم و این موضوع این ظرفیت را ایجاد کرده است تا با کمک جهاددانشگاهی و تعامل با این نهاد گام‌های بلندی را در استان برداریم.

وی به وجود ظرفیت‌های نخبگانی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی پیشگام حرکت علمی در کشور و استان است. در سال‌های گذشته در حوزه درمان ناباروری در استان کارهایی انجام شده است که زمینه توسعه آن وجود دارد.

دکتر مخلص الائمه با اشاره به کارهایی که در استان و با همکاری جهاددانشگاهی استان مرکزی در حال انجام است، مانند رویداد و نهضت نان کامل، گیاهان دارویی و ... افزود: جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی استان نیز حرکت کرده است و از خبرگزاری ایکنا نیز درخواست داریم در رویداد قرآنی معجزه قرن با ما همکاری کند.

در ادامه محسن مرادی رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز به بیان فعالیت‌های این واحد پرداخت و گفت: قدمت این واحد با خود جهاددانشگاهی یکی است، اما متناسب با قدمت خود پیش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه با استانداری تعامل و همکاری‌های خوبی داریم و در ستاد تحول استانداری عضو هستیم افزود: در این واحد به کمک جدی دانشی و علمی نیاز داریم.

رئیس جهاددانشگاهی استان در پایان با اشاره به عدم شناخت مسئولان از جهاددانشگاهی و فعالیت‌های آن، گفت: پیشنهاد ایجاد بنیاد کاظمی آشتیانی را در استان را داریم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی استانداری


نظر شما :